לנהל את הכסף ולנצח את המינוס

האפליקציות שיעזרו לכם לנהל את הכסף ולצאת מהמינוס

המהות: שירות המשקף לכם את מצבכם העתידי מההיבט התזרימי בצורה הפשוטה ביותר. מסך הבית מראה לכם בכל רגע נתון כמה כסף אתם עוד יכולים להוציא החודש כדי לעמוד במגבלות התקציב (שמחושב אוטומטית). לפי יובל סמט, “אנחנו נותנים צפי לעתיד. כשיש את הידע הזה אפשר לקבל החלטות בקלות. האם לקנות למשפחה עוד מגש פיצה או לא, ואולי לשים בצד את הכסף שצפוי להיחסך. כך אפשר לצמוח כלכלית”.

פיצ’רים בולטים: מדובר בשירות, ולא באפליקציה. הוא מבוסס על בוט שמעדכן אתכם בנוגע למצבכם בווטסאפ, וכולל לינק שבו אפשר לראות על גבי מסך אחד כמה נתונים פשוטים: כמה כסף נשאר עבור הוצאות משתנות השבוע, כמה כסף יישאר בסוף החודש, כמה מומלץ להוציא בקטגוריה של “הוצאות משתנות” וכמה צפוי לצאת בקטגוריות כמו “סופר”.

השירות גם מראה את סך ההוצאות הקבועות בחודש, וסך ההכנסות. איך השירות יודע כמה כסף אנחנו צפויים להוציא בסופר החודש? על בסיס הסקה מהעבר אל העתיד. הוא מייצג את הסכום הממוצע שהוצאנו על סופר בחודשים האחרונים, לפי פירוט ההוצאות בכרטיסי האשראי. אפשר לשנות אותו ידנית. מסך הבית פועל היטב גם בטלפון וגם בווב.

 

חודש ראשון חינם

 

סיסמאות: יש לתת את הסיסמאות של אתרי חשבונות בנק וכרטיסי אשראי, בנקאיים וחוץ בנקאיים, כדי למשוך נתונים לאפליקציה.

אבטחה: הסיסמאות נשמרות באמצעות שירות שנקרא 1Password לשמירה ואבטחת סיסמאות. הסיסמאות שמורות שם בענן כשהן מוצפנות. המידע הפיננסי מוצפן בשרתים אחרים, בנפרד מהן.

 

עדכון בנקאות פתוחה: החיבור לבנקים היום מתבצע באמצעות פרוטוקול הבנקאות הפתוחה ובלי שום צורך במתן סיסמאות

 

כמה זה עולה: יש חודש התנסות חינם, ולאחר מכן העלות עומדת על 45 שקל בחודש.

תמיכה וליווי למשתמשים: התמיכה ניתנת בהתכתבות מול נציגי החברה, שמשיבים בממוצע תוך יום אחד. יש גם קבוצת פייסבוק למשתמשים שנקראת Rising up. אפשר לשאול את הנציג בצ’ט שאלות שנוגעות להתנהלות פיננסית נכונה, כמו האם כדאי לקנות את המקרר בתשלומים או לא, או האם כדאי להקפיא משכנתא או לא.

דבר המייסד: “הגעתי מבית שלא היה בו הרבה כסף. חוויתי חיים בצל של המינוס, שהיו מאוד שבריריים כלכלית”, מספר סמט. “הקמנו את רייזאפ כי הבנו שבעיית החוב הצרכני התעצמה לכדי בועה מסוכנת. הפוקוס שלנו הוא מעמד הביניים, משפחות שההכנסה שלהן סביב 13-21 אלף שקל נטו בחודש. אנחנו רוצים לעזור לאנשים לצמוח דרך תזרים חיובי. אני לא מאמין בחינוך פיננסי נטו, אני מאמין בטכנולוגיה. אנחנו ווייז כלכלי”.

דבר הנסיינית: זו התוכנה עם חוויית המשתמש האינטואיטיבית והטובה ביותר, למי שרוצה בסך הכול לראות איך נראה התזרים שלו בנקודה הספציפית בחודש, ומה הוא צריך לעשות כדי לא להיכנס למינוס (או מה עומד להיות המינוס). זה לא תמיד דבר שקל להבין כשנכנסים לחשבון הבנק, וגם לא לאפליקציות אחרות. השירות לא מציע כרגע עיבודים מורכבים יותר, אך ייתכן שיהיו בהמשך.

מתוך כתבה שהתפרסמה בגלובס

קריאה נוספת

כנס האימפקט של RiseUp
עזבו את האינפלציה: מה באמת עלה לנו יותר ב-2022?
 עם יעל (1)