בואו נדבר על עבודה משמעותית – כנס האימפקט של RiseUp

כנס האימפקט של RiseUp

בשבוע שעבר נערך אירוע ״להרוויח פעמיים״ בסטארטאפ RiseUp. הנחיתי שם חמישה פאנלים סביב הנושא: ״איך אפשר להכניס משמעות לעבודה״. קישור לכל הסרטונים מופיע בהמשך, אבל קודם – הנה דברי הפתיחה של האירוע:

בואו נדבר על מה זה בשבילכם עבודה משמעותית.

אם מה שיש לכם בראש זה רק ״זה אומר שצריך לעבוד עבור חברת אנרגיה ירוקה״ או ״זה אומר שצריך לעבוד בעמותה״ – אתם לא בכיוון.

כאילו, כן, זו גם דרך, אפילו אחלה דרך, רק שהיא שמורה לפריבילגים בינינו. למי שהצליח לגרום לדרך שלו ללכת למקומות האלו.

ומה עם השאר? מה איתנו, שאנחנו עובדים בסתם חברה ״רגילה״? שחוששים למשכורת שלנו – וזה הגיוני עם יוקר המחיה – יותר מאשר אנחנו מרגישים שיש לנו את האומץ לעזוב וללכת לעבוד רק בחברה ש״עושה טוב״ באופן מוצהר?

אני חושב שכולנו יכולים לעשות עבודה משמעותית. לא רק יכולים, זו האחריות שלנו בתור בני אדם.

קרוב לבית שלי יש קפה שאני אוהב. קפה כזה, של מרכז תל-אביבים עילאיים ומתנשאים. אתם יודעים, מהסוג שמגישים בו קפה שהוקפא שבע שעות ואז חומם שעתיים על גב של גמל, ואז הוטס לבית קפה כדי שאנשים יוכלו לשלם עליו 23 ש״ח.

בקפה הזה, בין הצוות הצעיר והמגניב שלו, עובדת גם אישה אחת, לא צעירה, לא מגניבה, וגם לא מנסה להיות כזו. היא היתה הראשונה שם, ובנתיים היא גם היחידה שלא התחלפה או הוחלפה. אבל יש עוד הבדל רציני בינה לבין שאר חברי הצוות – היא לוקחת את העבודה שלה ברצינות. והעבודה שלה בעיניה – אני יודע כי דיברנו על זה לפני שבועיים – זה לא להגיש את הקפה הכי מושלם.

העבודה שלה, בעיניה, היא להיות הבנאדם הזה שיחייך אליך. שישאל אותך מה שלומך. בחיים האינטנסיביים שלנו, להיות אולי האדם היחיד שיהיה נחמד אליך היום – בלי שיפוטיות, בלי ביקורתיות, בלי קנאה, בלי השוואתיות. כמו אהבה בלתי מותנית של הורים לילדים שלהם – ככה היא אוהבת את כל מי שהיא מגישה לו קפה. היא הבינה שזה הכוח שלה, והיא סופגת מזה את המשמעות שלה.

אני נמצא שם הרבה בקפה, ומאז שהיא סיפרה לי על זה, אני לא יכול להתאפק – וכל הזמן מציץ על האנשים העסוקים שמגיעים לעמוד בתור. ואני רואה איך אחד אחד, היא גורמת לכולם לחייך.

מנהלות מוצר, מעצבות, מנהלי קהילה, מנהלים בכלל, אנשי שירות לקוחות ו-Customer Success, וגם אנשי כספים, גם למי שמגיש קפה, למאבטח, ולעובדים בבנק – ובעצם מי לא – לכולנו יש הזדמנות להכניס יותר משמעות לעבודה שלנו.

זה לא אומר שאנחנו צריכים לשנות את מקום העבודה, אלא שאנחנו צריכים לשנות את המיינדסט שלנו. את ה-intent שלנו. לחשוב על מה אנחנו רוצים ויכולים להשיג באמצעות העבודה שלנו, ובעיקר, לחשוב על האנשים שעוברים דרך המוצרים שאנחנו בונים, על הלקוחות שאנחנו משרתים, על הקולגות שלנו שאיתנו בצוות – או מעבר לים – ועל השינוי שאנחנו יכולים לעשות להם בחיים. קטן או גדול. רדוד או עמוק. לכולכם יש כוח בידיים ובראש, הכוח לשנות, הכוח להשפיע. השאלה היא מה אתם עושים איתו.

וזו המטרה של הכנס היום. אם הצלחנו בסופו לגרום לכם לחשוב קצת יותר על מה ההשפעה של העבודה שלכם על אחרים, ולגרום למחשבה הזו להשפיע על מה שאתם עושים ביום-יום – כולנו נרוויח. נרוויח פעמיים.

ואת ההשראה הזו אני רוצה שנוציא מחברה שבחרה במופגן להיות כזו – RiseUp. בהייטק קוראים לקטגוריה שרייזאפ שייכת אליה – ״fintech״. זוהי קטגוריה שיודעת לעשות המון כסף. אבל ברייזאפ עושים את זה אחרת. שם הם בחרו להרוויח פעמיים – הם רוצים גם להצמיח חברה מצליחה, אבל באותה נשימה, אכפת להם – במופגן – עד כמה החיים של הלקוחות שלהם ישתפרו. וזה, גם בקטגוריה שלהם, יוצא דופן.

כל התוכן מכנס האימפקט של RiseUp

להלן הקלטות הראיונות שערכתי עם עובדי ומשקיעי רייזאפ, והלקוחות שלהם:

פאנל מנהלות מוצר כשהמוצר פוגש את החיים: איך לעזור ללקוחות לשנות הרגלים?

שינוי דפוסי התנהגות זו משימה קשה, במיוחד כשמדובר בכסף. בפאנל הזה נתמקד בתהליך שהוביל לאחת ההחלטות הקשות שקיבלו רייזאפ – לשכנע לקוחות להפסיק לבדוק את העו״ש, ולהתמקד במקום בתזרים החודשי – ובפעולות שעשו כדי להצליח במשימה.

צפו בהקלטת הפאנל של מנהלות המוצר

פאנל מעצבות לעצב עתיד טוב יותר: איך עיצבנו חוויה שעוזרת ללקוחות להתחיל לחסוך?

במשך שנים חברות E-commerce למדו איך לגרום לנו לבזבז על דברים שאנחנו לא צריכים דרך כפתורים מפתים. בפאנל נלמד איך רייזאפ השתמשו באותה אמנות חמקמקה, כדי לעודד התנהגות פיננסית בריאה.

צפו בהקלטת הפאנל של המעצבות

פאנל משאבי אנוש היתרון של משמעות בשוק העבודה: איך לבנות צוות של שחקני ושחקניות נשמה?

בזמן שחברות רבות מגייסות טאלנטים דרך בירות ופינוקים, רייזאפ הצליחו לגייס ולהצמיח כשרונות בזכות ערכים כמו ענווה ואמונה במטרה. בפאנל נלמד איך הם יצרו תרבות שטוחה, נטולת היררכיה ומעמדות, ואיך הם הרכיבו צוות שמחובר למשימה ושתמיד שם את טובת הלקוחות במרכז.

צפו בהקלטת הפאנל של משאבי אנוש

פאנל מנהלות קהילה חוכמת ההמונים לשירותך: איך קהילה יכולה לשפר את השורה התחתונה?

המסע של רייזאפ בשנים האחרונות לימד אותם שכדי שקהילה תפרח, היא חייבת להיות חלק בלתי נפרד מהדי-אן-איי של החברה. בפאנל נדבר על איך הם הפכו קבוצה סגורה של כמה מאות לקוחות, לתנועה ששיפרה את השורה התחתונה של עשרות אלפי משפחות.

פאנל משקיעים לעשות טוב, להרוויח טוב: למה הבחירה באימפקט התגלתה כמשתלמת?

רבים מזהירים שערכים ועסקים לא הולכים יד ביד. חמש השנים האחרונות הוכיחו לנו ההפך. בפאנל האחרון נדבר על ההחלטה של רייזאפ להקים חברה מסחרית ממוקדת אימפקט, ועל הסיבות שהמשקיעים שלהם מרוצים מהדרך שבחרנו.

לסיכום

אין מה לומר, זה היה כנס מעורר השראה. אני מקווה שנטענתם באנרגיה וברעיונות איך ומדוע שווה לכם להכניס משמעות גם למקום העבודה שלכם.

ואם אתם בענין של להתחיל להרוויח פעמיים בעצמכם, הנה לינק להצטרפות לרייזאפ עם חודש מתנה (שיובל סמט המנכ״ל ארגן לקוראי הבלוג).

והנה אתר שמסכם את כל מה שהיה בכנס להרוויח פעמיים בצורה מסודרת ונפלאה.

 

מאמר מתוך הבלוג של ליאור פרנקל

קריאה נוספת

עזבו את האינפלציה: מה באמת עלה לנו יותר ב-2022?
שאלותותשובות עם יעל (1)
שאלותותשובות עם יעל-1 (1)