עזבו את האינפלציה: מה באמת עלה לנו יותר ב-2022?

סקר שערכה רייזאפ מגלה כמה עובדות מעניינות על ההוצאות שלנו בשנת 2022, כמו למשל כמה הוצאנו יותר על הרכב הפרטי, החזר המשכנתא, מסעדות ועוד. אז בכמה באמת גדלו ההוצאות שלנו בשנה שבה עלו המחירים?
עזבו את האינפלציה: מה באמת עלה לנו יותר ב-2022?

בין שלל ההתייקרויות השוטפות את חיינו, וכבר מתחילות להיות מורגשות, זה הזמן לראות על מה הוצאנו ממיטב כספנו בשנה שחלפה לה, וכיצד נכון להיערך לשנה הקרובה. עם הפנים לשנה החדשה, תמיד כדאי להסתכל רגע לאחור, לבחון מה הכסף שלנו עשה בשנה האחרונה וכיצד ניתן להתייעל לקראת ההמשך.

לפי נתוני רייזאפ ניתן לראות כי בשנה האחרונה, ההוצאות החודשיות הממוצעות שלנו על הרכב הפרטי, עמדו על כ- 792 שקל, לעומת הנסיעה בתחבורה הציבורית, עליה הוצאנו בממוצע כ- 248 שקל לחודש.

בסופרמרקט הוצאנו בממוצע כ-1,926 שקל, ועל אוכל בחוץ כ- 1,092 שקל. מתוך זה, על פיצה למשל – כ-88 שקל בחודש.

על פארמה הוצאנו כ- 425 שקל, ועל משכנתא, אחת ההוצאות המרכזיות של זוגות צעירים רבים בישראל, הוצאנו בממוצע כ- 4,730 שקל.

בקרב מי שחולקים את חייהם עם חיית מחמד כלשהי, ההוצאה החודשית הממוצעת עמדה על כ- 442 שקל,

על הגרלות מפעל הפיס כ- 78 שקל – ואם כבר קהילה, כמה תרמנו? ובכן, כ- 260 שקל בממוצע לחודש. היו שדאגו גם לחסוך, (חציון חודשי) בסכום של כ-2,004 שקל, ומנגד על עמלות אשראי, הוצאנו בממוצע כ-21 שקל.

יובל סמט מנכל רייזאפ
יובל סמט מנכל רייזאפ

 

לא זו בלבד, לפי נתוני רייזאפ אנו רואים כי חלה התייקרות משמעותית בכל היבט אחר בחיינו, ביחס לשנה שחלפה, לעיתים באחוזים בודדים ובחלק המקרים בעשרות אחוזים של ממש.

כשמשווים את ההוצאות בחודש דצמבר 22 לעומת דצמבר 21, ניתן לזהות מספר תחומים שבהם גל ההתייקרות הכביד על הכיס של המשפחה הישראלית. בתחום התיירות הוצאנו 22% אחוז יותר,כמו גם במשכנתא (16%), בשכירות (12%), בביטוחים (5%), באוכל בחוץ (5%), רכב (3%).

במקביל ניתן לראות שעל אף ההתייקרויות במשק, בתחומים מסויימים הישראלים בוחרים להוציא פחות: לפי נתוני החברה, ניתן לראות ירידה של כ 5% בהוצאות על ביגוד, וירידה של 10% בהוצאות בתחום הפארמה.

יובל סמט, מנכ”ל רייזאפ: “מחקרים הראו שהוצאה כספית מפעילה את אותם אזורים במוח שמזוהים עם כאב, וזו כנראה הסיבה שרבים מאיתנו מעדיפים להעלים עין ולא להיכנס לחשבון הבנק או לבדוק את פירוט האשראי. אבל אנחנו מזהים שמשפחות שבוחרות להיות ‘על זה’ מצליחות לצמצם את השפעת האינפלציה ב- 68%, וזו הסיבה שהשקנו את פיצ’ר סיכום השנה: כשמידע על כסף מוגש בצורה קלילה, מעצימה ומלמדת אנחנו רואים השפעה משמעותית על השורה התחתונה של הלקוחות שלנו”.

 

כתבה מתוך אתר וואלה!

קריאה נוספת

כנס האימפקט של RiseUp
 עם יעל (1)
 עם יעל-1 (1)