עצמאות כלכלית: איך היא תשפיע עלינו ואיך להגיע אליה?

עצמאות כלכלית היא דבר שכולנו שואפים אליו. ישנם אנשים שהצליחו להגיע אליה ואחרי הכל, מי לא היה רוצה להתחלף איתם? אבל מה היא בדיוק עצמאות כלכלית? מה המשמעות האמיתית שלה והכי חשוב – איך אנחנו מגיעים אליה?
עצמאות כלכלית: איך היא תשפיע עלינו ואיך להגיע אליה?

מהי עצמאות כלכלית עבורך?

כדי להבין מה היא עצמאות כלכלית, עלינו ראשית להגדיר אותה עבור עצמנו, משום שמשמעות המושג משתנה מאדם לאדם והיא אינדיבידואלית לחלוטין. עבור חלקנו, זה לאפשר לעצמנו את כל העולה על רוחנו – מסעדות, בילויים, טיסות לחו”ל, שופינג והכל בלי להתחשבן. עבור אחרים, זה להרשות לעצמנו לקנות בית, לחיות ללא מינוס והלוואות, לחסוך כסף ולדעת שלא משנה איזו גזרת גורל תנחת עלינו ביום בהיר אחד – לא תהיה לנו סיבה להיכנס לפאניקה. בואו נדמיין לרגע כיצד היו נראים חיינו אם הייתה לנו עצמאות כלכלית.

 

לעשות בשביל הנפש

עצמאות כלכלית, מעבר לכך שתאפשר לנו חופש להגשים את המטרות והיעדים שלך, היא בראש ובראשונה עבור השקט הפנימי שלנו. אם נזכור את העובדה הזו, העבודה שנידרש לעשות תרגיש כמשתלמת בהרבה. אנשים שנהנים מעצמאות כלכלית חווים שלווה, ביטחון ותחושת רוגע בכל הנוגע לעתיד וגם מדווחים על כך שמערכות היחסים שלהם טובות ובריאות יותר ובאופן כללי חייהם אינם שרויים במתח תמידי. לעומת זאת, אלה מאיתנו שעדיין נמצאים בדרך לשם, חווים לא פעם תחושת חרדה ודאגה כלכלית. אם נזכיר לעצמנו מדי יום, שהחתירה לעבר עצמאות כלכלית היא למעשה עבור הנפש שלנו, נרגיש הרבה יותר נחושים לפעול.

 

בלי צעדים דרסטיים

המשמעות של עצמאות כלכלית היא לא בהכרח שינוי קריירה, התפטרות ממקום העבודה, פתיחת עסק חדש או לקיחת הלוואת ענק כדי לכסות על חובות קיימים. המשמעות היא בעיקר חתירה לעבר יעדים שהגדרתם לעצמכם, כך שנוכל לממש את העצמאות הכלכלית כפי שאנו מאמינים שהיא צריכה להיות. הדרך מתחילה בצעדים קטנים ולאו דווקא בגדולים והרי גורל – להביט לחשבון הבנק ולחיובי האשראי בעיניים ולזהות את הנקודות הבעייתיות, אלה ש”שותות” לנו את ההכנסות ומעכבות את העצמאות הכלכלית שלנו – ולפעול כדי להשתפר. דרך נוחה לראות את התמונה המלאה היא דרך השירות לניהול תקציב של רייזאפ אשר מייצר עבורך תמונה ברורה של מצבך הכלכלי ומנחה אותך בעזרת צוות מומחים פיננסיים וקהילה של יותר מ-55 אלף חברים כיצד להתנהל נכון יותר בהתאם לתקציב שלך. לאט אבל בטוח, ההוצאות יצטמצמו, ההכנסות יגדלו והדרך לעצמאות כלכלית תיפרש בפניך.

 

מה עושים בפועל?

אחרי שזיהינו את נקודות התורפה בהתנהלות הכלכלית שלנו, זה הזמן להתחיל לפעול אל עבר עצמאות כלכלית. אין צורך לעשות הכל בבת אחת וביום אחד, אלא בצעדים קטנים. חשוב לזכור שעצמאות כלכלית היא תהליך שדורש סבלנות ואורח רוח, אך בהחלט משתלם.

  • מתחילים מביטול העמלות בבנק ובחברות האשראי באמצעות פנייה אליהם ומשא ומתן.
  • לאחר מכן עוברים לחיסכון אוטומטי, גם אם בסכום חודשי קטן, ומייעדים אותו למטרה ספציפית, למשל כיסוי הלוואה קיימת או כל חוב אחר ואפילו חופשה או מתנה.
  • קוראים קצת על השקעות בפיקדון ומקציבים סכום חודשי שינותב לטובת פיקדון שיצבור ריבית ויאפשר לך להרוויח.
  • שלב נוסף הוא בדיקת היתכנות להכנסה נוספת או האם קיים תחביב שאנחנו מצטיינים בו ויכולים להפוך לעסק קטן שיספק לנו הכנסה צדדית? אולי כדאי לחקור קצת על אפשרויות להכנסה פסיבית.

 

שומרים על אופטימיות 

הדרך לעצמאות כלכלית אינה פשוטה. גם אם נקבל לפתע ירושה גדולה או שנזכה בסכום כסף מסוים, ההתנהלות הכלכלית שלנו היא זו שתכתיב את דרכנו לעצמאות כלכלית, תקצר או תאריך אותה. סמכו על עצמכם, השתמשו בכלים שהשירות של רייזאפ מספק וקחו אוויר. תשומת לב והתמדה יובילו אתכם בסופו של דבר אל עבר העצמאות הכלכלית הנכספת, הטומנת בחובה חופש, שקט וביטחון.

אנחנו מאמינים בך(:

קריאה נוספת

Frame
Maanak7
Mortgage