13 דרכים לחסוך כסף בלי מאמץ

אין כמעט ביטויים בשפה העברית שמכווצים אותנו כמו “איך לחסוך כסף”. מצד שני, אין שאלה שחוזרת על עצמה בחיי היומיום שלנו יותר מזו. “איך לחסוך כסף” נשמע מצמצם ובעיקר מאוד לא כיף, אבל במציאות הנוכחית, כשהפיתויים כל הזמן מקיפים אותנו ועם יותר ויותר אנשים שמתוודעים לאפשרויות השונות בכל הנוגע לחיסכון בכסף, אנחנו כאן כדי להזכיר שחיסכון יכול להיות גם קליל וכמעט בלתי מורגש, אם רק עושים את זה נכון. הנה כמה טיפים שיעזרו לנו לצמצם הוצאות ולחסוך כסף בלי שזה יכאב, אפילו לא קצת.
13 דרכים לחסוך כסף בלי מאמץ

התקנת תוסף להנחות וקופונים

רגע לפני שאתם מבצעים את הרכישה הבאה שלכם אונליין, הוסיפו לדפדפן תוסף כמו Honey שסורק את הרשת בחיפוש אחר קופונים והנחות. הוא יבדוק באופן אוטומטי איך ואיפה אפשר לחסוך כסף בקנייה בלי להתאמץ. לאתרים ישראלים אפשר להיעזר בקבוצות כמו “דילים סודיים ברשת VIP” בטלגרם, בהן חולקים המשתמשים קופונים והנחות למותגים וחברות שונות.

 

חיפוש קופונים בפייסבוק ואצל משפיענים

חמים על מוצר ספציפי שמצאתם ברשת ובמקביל תוהים איך לחסוך כסף תוך כדי? רגע לפני הרכישה, חפשו את שם המוצר בפייסבוק וצמצמו את החיפוש ל-recent posts. ייתכן שבדיוק קיים קופון הנחה פעיל שפורסם בקבוצה או עמוד. במקביל, עקבו אחר משפיענים ומשפיעניות בולטים בתחומים שמעניינים אתכם כמו עיצוב הבית, לייף סטייל, כושר, טיפוח ועוד – לעיתים קרובות הם מציעים קוד קופון בלעדי לעוקבים.

 

הצטרפות לקבוצות פייסבוק לרכישה המונית

עמודים כמו “רעות תקני לי” הוקמו על בסיס השאלה “איך לחסוך כסף”. הם מציעים על בסיס שבועי דילים, קודי קופון ומדווחים על הנחות. אפשר אפילו לעשות חיפוש ספציפי בעמוד הקבוצה ואולי תתקלו בקופון רלוונטי.

 

חיפוש באלי אקספרס לפני כל מקום אחר

צריכים שלט חדש למזגן? קייס לסמארטפון? וילון לאמבטיה? לפני שאתם ניגשים לחנות ומקבלים את המחיר כמו גזרת גורל, יש דרך לחסוך כסף גם בתחומים האלה – באלי אקספרס תוכלו למצוא כמעט הכל, ברבע מחיר. המשלוחים מהירים מאי פעם וזו דרך נהדרת לחסוך כסף בדברים הקטנים והיומיומיים שכולנו צורכים.

 

אל תזמינו מדרופשיפינג

זה קורה לנו כל הזמן – אנחנו נתקלים ברשתות בפרסומת למוצר שנראה לנו חדשני ומגניב, הכל מרגיש לגיטימי ואנחנו רוכשים אותו בלי לעשות שום בדיקה מקדימה. במקרים רבים מדובר בדרופשיפינג – סוחר מקומי מקים עמוד נחיתה שלמעשה מקושר ליצרן באלי אקספרס, הוא בסך הכל עושה את החיבור ביניכם לבינו ואתם אלה שמשלמים על הפער. השיטה הזו הולכת ונעשית נפוצה יותר ויותר בשנים האחרונות, לכן היו ערניים, חפשו את המוצר בעצמכם באלי אקספרס וסביר להניח שתמצאו אותו שם, במחיר זעום.

 

ספרים באפליקציה, במקום בחנות

כן, קריאת ספרים בטאבלט או בסמארטפון היא לא דבר חדש, ונכון שחלקנו נהנים להחזיק ספר פיזי, אבל האם ידעתם שספרים דיגיטליים גם עולים משמעותית פחות מספרים פיזיים? אם אנחנו כבר תוהים איך לחסוך כסף, זו דרך נהדרת לשלם פחות ועדיין להמשיך לקרוא ספרים חדשים. בין האפליקציות המומלצות: Kindle או Audible.

 

חנויות יד שנייה

זה רלוונטי לבגדים, רהיטים, ספרים, מוצרי חשמל ובעצם כל דבר שיש לו שימוש: חנויות יד שנייה יכולות לחסוך לכם הרבה מאוד כסף למוצר שהוא כמעט כמו חדש ברוב הפעמים. אם אין לכם חנות כזו ליד הבית, אל תתייאשו. חיפוש בקבוצות פייסבוק ייעודיות שבהן אנשים מוכרים מוצרי יד שנייה שאין להם שימוש בהם יותר יפתור לכם את הסוגיה.

 

לחכות למאסטרקארד דיי

האם ידעתם שמדי חודש, ב-10 לחודש, חנויות ועסקים רבים מציעים מבצעים והנחות למחזיקי כרטיס מאסטרקארד? אז אם אתם ממש חייבים את המעצור הדקורטיבי הזה לדלת או חבילת סוללות חסכונית – המתינו לתאריך הזה בחודש ושלמו פחות.

 

כרטיס אשראי Payback

אנחנו לא רוצים להטיף לכם לא לרכוש אבל אנחנו כן יודעים שאתם שואלים את עצמכם איך לחסוך כסף, אז אם אתם מגהצים מדי פעם את האשראי, לפחות ודאו שאתם עושים את זה נכון, על ידי שימוש בכרטיס פייבאק או בהטבות אחרות שחברות האשראי מציעות בתמורה לקניות שלכם. אלה יכולות להיות נקודות שמצטברות לגיפט קארד שתבחרו, החזר כספי, הנחות וכיו”ב.

 

חו”ל? הזמינו מראש

בואו נגיד את האמת, כולנו חושבים על החופשה הבאה שלנו, כמעט כל הזמן ובמקביל חושבים איך לחסוך כסף כדי שהיא תעלה לנו פחות. התשובה הפשוטה היא: אל תחכו לרגע האחרון כדי להזמין אותה. ככל שתזמינו זמן רב יותר מראש, כך הטיסה והמלון יעלו לכם פחות. ואם קראתם את הסעיף הקודם, אז בדקו גם אם תוכלו להמיר נקודות מכרטיס האשראי לטובת הטיסה והמלון. ואם כבר החופשה הגיעה ברגע האחרון – השתמשו באתרי השוואות מחירי טיסות.

 

ביטול מנויים חסרי תועלת

בעולם של היום אנחנו מתפתים לרכוש שירותים ומוצרים דיגיטליים ואומרים לעצמנו “מה זה עוד 15 דולר בחודש?”, אבל 15 דולר מצטברים למאות דולרים בשנה, לרוב עבור מוצרים ושירותים שאנחנו מאבדים בהם עניין אחרי שבוע. במקרים אחרים אנחנו מקבלים שבוע או חודש ניסיון חינם ולא שמים לב שעברה תקופה ואנחנו מחויבים עבור השירות. אז איך לחסוך כסף? באמצעות ביצוע מעקב אחרי המנויים שלכם, לרבות שירותי הסטרימינג השונים, וביטול כל אלה שאין לנו שימוש בהם. לרבים מהם יש גם תחליפים חינמיים ברשת. טיפ קטן: במקרים רבים, כשתבקשו לבטל, האתר יציע לכם להישאר מנויים במחיר מוזל.

 

השוואת ביטוחים

אנשים נוטים ללכת עם אותה חברת ביטוח, בין אם זה ביטוח דירה, ביטוח רפואי או ביטוח רכב. יש היום באינטרנט אתרים רבים להשוואת מחירי ביטוח שיכולים לחסוך מאות ואלפי שקלים על ביטוח. שווה לבדוק ולחסוך.

 

ניהול תקציב עם רייזאפ

השירות הדיגיטלי של רייזאפ מרכז את כל ההוצאות וההכנסות ומייצר תמונה מלאה של מצבנו הכלכלי. ההוצאות וההכנסות מחולקות לקטגוריות שניתן לערוך, להוסיף ולהסיר. בנוסף לכך, צוות מומחים פיננסיים וקהילה של יותר מ-55 אלף חברים ישמחו לעזור לך להתנהל נכון יותר בהתאם לתקציב שלך. כל מה שנשאר עכשיו זה להתחיל לחסוך.

בהצלחה!

קריאה נוספת

Frame
Maanak7
Mortgage