הגיע הזמן שנבין: זה ממש לא מגניב להיות במינוס

התרגלנו להשוות מינוסים כדי לבדוק מי הכי מגניב בחברה. המילה הזאת: מינוס, הפכה להיות מטבע לשון, תרבות. לא הגיע הזמן שנפסיק לחפור לעצמנו בורות ונתחיל לבנות את העתיד?

איכשהו תמיד מגיע השלב הזה שכולנו מכירות ומכירים: יושבים כל החברים בדיוק לקראת ה10 בחודש, ואז עולה השאלה – למי יש מינוס גדול יותר? אחת תספר שהיא כבר הגיעה ל-15 אלף ובכל זאת הוציאה אתמול 300 שקל בקניון כי הג’ינס היה ״וואו״. חבר אחר מספר איך נכנס בטעות לחנות ויצא עם אייפון חדש ב-5,000 שקל, למרות שכבר שנים סוחב מינוס מנדנד. פעם זה היה מביך אותנו, היום כבר התרגלנו – מינוס גדול יותר, סימן שאתה חי יותר.

אבל איזה מן חיים אלו בעצם? הם בוודאות לא החיים שלנו. אנחנו בעצם מלווים מהבנק כדי לחיות חיים שאין לנו איך לממן, אין לנו את היכולת לגהץ עד אין קץ, ובכל זאת, זה קורה כל הזמן. בואו נודה באמת – כל לילה, רגע לפני שהשינה חוטפת אותנו, עולה איזה חשש. פתאום זה מרגיש קצת טיפשי שבזבזת מאות שקלים על טלוויזיה גדולה מדי, בדיוק כשרצית לחסוך לעבור לדירה גדולה יותר. פתאום ערימת הג’ינסים בארון מזכירה לך שלא באמת היה צריך אחד נוסף, במיוחד כשעוד רגע המסגרת נגמרת. הקול הקטן בראש הוא קול החרדה. כי כל עוד אנחנו במינוס, אלו הם החיים שלנו. ואז ברגע אחד זה מרגיש ברור – זה פשוט לא מגניב לחיות ככה.

עכשיו תנו לנו לגלות לכם סוד: אפשר לחיות אחרת, אפילו מעולה, רק לא במינוס. במקום לחפור את הבור לעומק, אפשר להתחיל לטפס ולבנות עתיד בלי לוותר על הדברים האהובים. כי די, הגיע הזמן להצליח להזמין חופשה אמיתית לקיץ ולא רק דרינק בערב, לקום בבוקר ולנשום, לחלום על הבית החדש שנוכל לקנות – אז למה חיכינו עד עכשיו? כי ככה זה, לכולנו קל להוציא את הכסף אבל הכי קשה לחסוך אותו. אבל זה ממש לא תירוץ, הגיע הזמן שנדבר בכנות עם עצמנו על הכסף שלנו.

אפשר להתחיל בקטן, להסתכל להוצאות הקטנות והלא קריטיות בעיניים ולוותר עליהן באומץ. לא כל בוקר צריך קפה בדרך לעבודה. אפשר לעצור רגע לפני שנבקש שלושה תשלומים, שנגיד כן להלוואה מיותרת, שנוסיף עוד ג׳ינס לערמה. לפעמים, ההוצאה פשוט גדולה מדי ועדיף לדלג עליה. אבל זה ממש לא אומר שצריך לוותר על הדרך והאיכות שבחרנו לעצמנו בחיים.

כי עם כל הכבוד למינוס, יש עתיד שלם שאנחנו בדרך אליו וזה הזמן להתחיל לבנות אותו. אם נפסיק לפחד מהכסף שלנו, נוכל להבין איך הוא יכול לבנות אותנו. איך? נתחיל לפחות בחודש הקרוב לפגוש את חברנו הטוב, החיסכון, כי בתכלס הוא משפר לנו את החיים. 100 שהופכים ל- 1,000 שקל, זה ממש לא משנה, העיקר שנשים משהו בצד. זה יותר קל ממה שזה נראה, וזה בדיוק מה שאנחנו אוהבים לעשות.

עדיף לנו להתחיל לאמץ את תחושת הגאווה הפנימית והאהבה העצמית. מותר לנו לאחל לעצמנו עתיד טוב, ויש בנו את היכולת להגיע לאחד כזה. הרי, הבחירה להסתכל על ההתנהלות הכלכלית ולהכניס את החיסכון לחיים שלנו היא בחירה בעצמנו. היא בחירה בחלומות שלנו ובחיים שתמיד דמיינו לעצמנו. הפעם, ניצור את המציאות הזאת סביבנו, יום יום, דרך התנהלות נכונה. מול עצמנו ולמען עצמנו.

קריאה נוספת

Frame
Maanak7
Mortgage