איך החלטות יומיומיות קטנות יכולות לבנות עתיד כלכלי גדול

יובל סמט מתארח בפודקאסט ״30 דקות או פחות״ עם נבות וולק ואביב פרנקל, ומסביר איך כל החלטה יומיומית קטנה יכולה לבנות לכולנו עתיד כלכלי גדול ואיך היא יכולה לעזור לכולנו לסיים את החודש עם תזרים חיובי

 

לא מצליחים לגמור את החודש? RiseUp הישראלית רוצה לשנות את המצב, עם שירות שילווה אתכם ויסביר מה כדאי לעשות בכל צעד. המייסד יובל סמט: “המיקוד שבו נולדת לא צריך לקבוע כמה כסף תעשה בגיל 30″

יש אפקט מאוד משמעותי למשפחות במעמד הבינוני בישראל שאנחנו קוראים לו אפקט הפיצה: אם משפחה קונה פיצה פעם בחודש, יכול להיות שהיא תסיים את החודש עם תזרים חיובי. אבל אם יקנו פיצה 4-5 פעמים בחודש, יכול להיות שהם יסיימו את החודש עם תזרים שלילי. אנחנו רוצים לעזור להם להרגיש שהם מצליחים לנצח את החודש, זה מה שבונה חוסן כלכלי לאורך זמן”. כך מדגים יובל סמט את הפעילות של הסטארט-אפ שלו, RiseUp.

החברה מציעה שירות שאמור לעזור למשפחות לעמוד ביעדי התקציב המשפחתי, לחסל את המינוס ולהתחיל לחסוך. “בעובר שב ובפקדונות בישראל יש 1.1 טריליון שקל שלא נוגעים בו ולא עוזרים לציבור לצמוח כלכלית”, הוא מסביר. “אנחנו רוצים לייצר מוביליות חברתית, שהמיקוד שבו נולדת לא קובע כמה כסף תעשה בגיל 30 ובאיזה מעמד סוציו-אקונומי תהיה”.

סמט הקים את RiseUp אחרי שכבר מכר את הסטארט-אפ הקודם שלו, אנלייזד, לחברת הפינטק השבדית קלארנה, והחליט שהסטארט-אפ הבא שלו לא רק יעשה כסף, אלא גם ישרת מטרה חברתית. למה הוא חושב שאת העבודה הזו צריכה לעשות חברה שגובה תשלום חודשי מהמנויים, איזה שיפור ראו לקוחות אחרי שימוש בשירות ואיך הוא שיכנע את כמה מהמשקיעים המובילים שפעילים בישראל, כמו מייקל אייזנברג וסר רונלד כהן, להשקיע יותר מ-10 מיליון דולר בחברה שרואה דווקא בישראל את שוק היעד שלה?

 

 

מתוך כתבה שהתפרסמה בכלכליסט

מראיינים:

נבות וולק, איש הייטק.

אביב פרנקל, איש התקשורת וסטארט-אפיסט.

קריאה נוספת

Frame
Maanak7
Mortgage