לבחור נכון: חיסכון הוא העתיד שלך

לכל בני ובנות האדם יש כוח על. כוח על אמיתי, כזה שמבדל אותנו מכל החיים על כדור הארץ. זה למעשה הכוח שבנה את כל מה שסביבנו, הכוח שהקים מדינות, המציא מטוסים והקים יישובים.

כוח העל שלנו הוא היכולת להסתכל אל העתיד, לדמיין, ולנקוט פעולות היום כדי להשיג את המטרות עליהן חלמנו. אחד הכלים היעילים ביותר לשיפור העתיד שלנו הוא החיסכון – זאת הפעולה הקבועה של השארת סכום כסף בצד, חודש אחרי חודש ושנה אחרי שנה, לטובת מטרות עתידיות. זוהי התגלמות כוח העל שלנו.

אז למה לחסוך

כי חיסכון בונה ביטחון. הוא מאפשר לנו לרחף מעל השגרה הכלכלית ולראות מעבר ל׳לופ׳ ההוצאות-הכנסות היומיומי. הסכום שנשים בצד, יצטבר וישמש אותנו לדברים הגדולים והחשובים של החיים וגם לאלו שפחות צפויים: אלו יכולים להיות חלומות שנרצה להגשים כמו טיול גדול, רכב חדש, הון עצמי לדירה או הוצאות לא צפויות ומתוכננות, כמו: טיפול רפואי (חס וחלילה), תיקון תקלות בבית (שוב פעם המקרר דולף) או הוצאות על טיפול לא צפוי לרכב המשפחתי (ד״ש לאלי מהמוסך).

לחסוך בכל יום מחדש

חיסכון טוב מבוסס על ״שגר-ושכח״ כהרגל שחוזר על עצמו. אפילו יש לזה טריק ממש קל: פשוט לעבוד על עצמנו. איך? נקבע סכום מראש, נעביר אותו לתוכנית חיסכון שמושכת כבר בתחילת החודש את הסכום בצורה אוטומטית, כמו למשל, הוראת קבע בבנק או קופת גמל להשקעה. כך נדאג שהכסף שלנו לא “יטפטף” למטרות אחרות, ולא תהיה לנו הזדמנות לבזבז אותו על דברים אחרים. כל חיסכון הוא משמעותי, גם הקטן ביותר – וחשוב שנחסוך בהתאם ליכולת שלנו.

חיסכו כפי יכולתכם

לכל משפחה יש צרכים שיחודיים לה. לכן, חשוב שנבין מה היא היכולת האמיתית שלנו לחסוך, מה הסכום שנכון לנו, מבלי שנכניס את כל המשפחה לתקופת צנע מיותרת. נתחיל מההכנסות הקבועות שלנו (נגיד, 15,000 שקל), נבין מהן ההוצאות הקבועות שלנו, למשל שכר דירה או משכנתא (7,000-4,500 שקל) ומהו דפוס ההוצאות החוזרות שלנו: סופרמרקט (2,000 שקל) רכב (500 שקל) וכדומה. כעת, נשארנו עם כסף פנוי בהוצאות המשתנות (מסעדה, סרט או פיצה), ועליהן יש לנו שליטה – עכשיו אפשר להתרכז במספר אחד ולהחליט כמה מתוך הסכום הזה לחסוך לעתיד – עוד כמה שנים נודה לעצמנו על ההחלטה הנבונה שלקחנו.

תנו לכסף שלכם להתיישן

תכננו, קבענו, הפרשנו, חסכנו – עכשיו יש לנו סכום נאה בצד. זה באמת רעיון טוב למשוך אותו עכשיו? הרי יש שם כל כך הרבה! זוהי נקודה חשובה, שמבדילה בין חיסכון יעיל וארוך טווח לחיסכון דולף – אל תפחדו לתת לכסף “להתיישן”, תנו לו לנוח בחיסכון שנים ארוכות, כמו יין איכותי שמתיישן לו לאיטו. שחררו ותנו לו לעבוד בשבילכם. זיכרו, כסף שאינו בשימוש יכול לפתות אותנו. אבל למעשה, הוא צובר ריביות וגדל. זה הכסף שישמש אותנו בעתיד, כשבאמת נצטרך אותו.

לנצח את המכשולים

כל מי שאי פעם ניסו לחסוך, גילו שזה אתגר שכרוך במשמעת עצמית. החיים תמיד יביאו איתם הפתעות, אבל חשוב שנזכור שהמטרה שלנו היא לצמוח ולהגשים מטרות. אז אם נפתח חיסכון שכבר התחייבנו אליו, נדאג שזה יהיה למטרה חשובה באמת ולא לצורך רגעי. אם החלטנו להפחית מסכום ההפקדה החודשית, זה יהיה רק כדי לשפר את איכות חיי המשפחה שלנו. המטרה שלנו היא לחיות הכי טוב שאפשר היום, אבל חשוב שנזכור גם לבנות לנו עתיד כלכלי.

זכרו, יש לנו כוח על: דמיינו מה תרצו בעתיד וצאו להגשים. כי חיסכון לא מורכב רק מסכומים ענקיים, גם 100 שקל בצד בכל חודש זה חיסכון. כל עוד נבין זאת, נראה את הקופה הצדדית שלנו תופחת במהירות. אז השקיעו בעתידכם, הוא ממש מעבר לפינה, וכדאי שנתחיל לנצל אותו לטובת הביטחון הכלכלי שלנו.

קריאה נוספת

Frame
Maanak7
Mortgage