דרך חדשה לחסוך כסף

המחשבה על חיסכון מתגנבת ונעלמת אצל כולנו לסירוגין. הרי ברור לנו שחיסכון הוא משהו שלגמרי צריך ללכת עליו כאן ועכשיו, רק שתמיד צץ לו איזה משהו בשוטף של החיים שידחה אותו מלקרות. לכן פיתחנו ברייזאפ מערכת חכמה שפשוט עושה בשבילכם את העבודה ומציגה לכם את הסכומים שתוכלו להפוך בקלות לחיסכון בלי סיכונים מיותרים. בכל מקרה, הנה 5 עקרונות שצריך להכיר

1. להוציא מהעו״ש: הכסף שאנחנו עומדים לחסוך צריך לצאת מהעו״ש שלנו. אם הוא נשאר שם, הוא מתבזבז או נשאב למינוס.

2. להתחיל בקטנה: מייצרים חיסכון חודשי, בהוראת קבע, אפילו של 100 ₪ כל חודש. זו פעולה שעושים פעם אחת, וזהו. בהמשך, כשנרגיש קצת יותר בטוחים, נוכל להגדיל אותו.

3. לשאול את עצמנו ״לצורך מה״?: צריך להתחיל בשאלה אחת שאנחנו שואלים את עצמנו: לצורך מה אנחנו חוסכים? האם אנחנו חוסכים להוצאה גדולה בזמן הקרוב (בין 2-5 שנים מהיום), האם החיסכון אמור לשמש אותנו כ״כרית ביטחון״ לדברים בלתי צפויים, או האם הוא נועד למטרות גדולות יותר בזמן הרחוק?

4. להבין כמה כסף נזיל יש לנו: לא משנה איך ענינו על השאלה בסעיף הקודם, צריך שיהיה לנו סכום כסף נזיל (ניתן למשיכה בכל רגע) וללא סיכון. הוא ישמש אותנו להוצאות גדולות בזמן הקרוב ובאופן כללי ככרית ביטחון. אם אין לנו כזה, אז קודם כל, ניצור חיסכון לטווח הקצר. אחרי שדאגנו לו, נתחיל לחסוך למטרות רחוקות יותר.

5. לחסוך כסף במקומות הנכונים: כדי שתהייה לנו כרית ביטחון לזמן הקצר, נוכל לשים את הכסף בפיקדון או חיסכון בבנק. יש פתרונות נוספים בשוק (כמו פייבוקס), אבל הכי חשוב, שהכסף יהיה זמין ולא סיכון. לחלומות הגדולים יותר, אנחנו נוכל להשקיע את הכסף בשוק ההון, איפה שהכסף שלנו יוכל לעשות לנו עוד כסף – וגם אם חווינו הפסד בנקודת זמן מסוימת (בכל זאת, יש סיכון), נוכל להמתין שהוא יחזיר את הערך שלו ויותר. קופת גמל להשקעה היא פתרון מעולה לחיסכון לטווח ארוך, ואם פותחים אותה דרך חווית החיסכון של רייזאפ, אנחנו נעדכן כמה אפשר לחסוך, וכשיתאפשר לחסוך יותר, ותוכלו בלחיצת כפתור לעדכן את החיסכון שלכם.

עכשיו אפשר להתחיל לחסוך

קודם כל נקבל החלטה על הפקדה חודשית לחיסכון. זה יכול להיות כל סכום, החל ממאה שקלים לחודש ועד כמה אלפים רבים, שתהיו לי בריאים. ברגע שתתרגלו לפעולה הקבועה הזאת, היא תתחיל להשתלב בהוצאות החודשיות שלכם, כמו החשבונות. תחשבו על זה בתור מתנה שאתם נותנים לעצמכם. עם ההרגל, תוכלו לראות איך ההפקדה משתלבת בתזרים החודשי שלכם. הלכתם על סכום גבוה מדי ומאתגר? אפשר לשנות אותו בצ’יק. לא מרגישים את ההפקדה? אולי אפשר לחסוך קצת יותר? סך הכל, העצמי העתידי שלנו עושה עבודה יפה, ומגיע לו טיפ.

איך נחסוך חכם למחר?

כמספר החוסכים והחוסכות בעולם, כך מספר דרכי החיסכון. יש מי שמשתמשים בשטרות בצנצנת, ויש מי שהתקדמו למאה ה-21. העיקר שתדאגו שיהיה לכם קצת כסף בצד, בלי סיכון – כדי שיהיה לנו לדברים יומיומיים שיגיעו בזמן הקרוב. הלך הרכב? הילדה אצל רופאת השיניים כל הזמן? נו, הדברים האלו שיקרו גם אם לא תמיד בא לנו עליהם. אז איפה לשים את הכסף? פשוט. בבנק, או בכל מקום אחר שאין בו סיכון ואפשר להשתמש בכסף מתי שנרצה. כמה לשים בחיסכון? כל סכום שייתן לכם אוויר לנשימה.

 

חודש ראשון חינם

 

איך לחסוך כסף בצורה חכמה לעתיד?

אחרי שדאגנו לטווח הקצר, לחלומות היותר רחוקים כמו מימון לבית חדש, לחצות את ארה״ב אחרי הפרישה או לממן את הלימודים של הילדים, אנחנו ממליצות לכם על קופת גמל להשקעה. אבל רגע, אל תברחו!

באמת שמצאנו את הדרך לעשות את זה הכי קל שרק אפשר.

בחיסכון לטווח בינוני והארוך, הכספים שתשימו בקופת הגמל להשקעה יושקעו בשוק ההון, ובו בעת, הם גם נזילים וניתנים למשיכה (אבל רק אם ממש צריכים…). כשתצטרפו, תוכלו לבחור את מידת הסיכון שתרצו, וכן, אפשר גם סיכון ממש מינימלי. אם תרצו למשוך את הכסף, תצטרכו לשלם מס של 25% על הרווחים שהיא עשתה, ואם לא תיגעו בכסף עד גיל פרישה, לא תצטרכו לשלם מס. חוצמזה, אפשר לעבור בין מסלולי השקעה ובין חברות בלי שום אירוע מס, ולגמרי בחינם – אגב, מאז ההשקה לפני מספר שנים של קופת גמל להשקעה, חסכו כבר מאות אלפי ישראלים מעל ל-13.5 מיליארד שקלים, מרשים.

בינינו, מה שלא תעשו, מה שבאמת חשוב זה להתחיל ולא לדחות את ההחלטה, כי לאבד זמן זה ממש לאבד כסף – אז מה עוד כדאי לדעת? שווה שתכירו ארבעה מונחים בסיסיים:

איך לחסוך כסף?

למה לחסוך דרך רייזאפ?

ת׳כלס לא חייבים. אבל עם מוצר החיסכון הטכנולוגי שפיתחנו זה פשוט הרבה יותר נוח. מי שרוצים לרוץ לסניף, לרדוף אחרי הסוכן, לקפוץ מעל הסעיפים הקטנים וככה להיכנס לכושר סוף סוף, גם אחלה. רק שברייזאפ אנחנו נעזור לך לעשות את הצעד הראשון בחווית חיסכון ממש פשוטה, נפתח את הקופה באפס מאמץ, נעדכן אותך כשיש לך אפשרות לחסוך יותר או פחות ונאפשר לך להוסיף הפקדות בקלות ובנוחות דרך השירות שלנו. אפס מאמץ.

זמן לצאת לדרך חדשה

גם אם אין לנו צורך בכסף שיושב לנו בחיסכון כרגע, חשוב שנמשיך לדעת מה קורה איתו. וגם תמיד נחמד להיזכר בהחלטה הטובה שקיבלנו לעצמנו העתידיים. תחושת ההצלחה הזאת תמשיך להתגלגל וללוות אותנו, וכך נוכל להגדיל את החסכונות ולצמוח ביחד. החיסכון שנשקיע בו כבר היום תמיד יהיה שם בשבילנו בעתיד הקרוב או הרחוק. אבל מעל הכל, הוא יתן לנו שקט נפשי, כזה שמסתתר אצלנו בלב ומרגיע, שכן, הכל יהיה ממש בסדר.

קריאה נוספת

Frame
Maanak7
Mortgage