איך להתכונן לחגים?

כמה טיפים על הקניות שלפני החג, על מתנות ועל דרכים למלא את הזמן בחוויות שלא יעלו הרבה כסף.

לא הספקנו לנוח מחופשת הקיץ מלאת הפעילויות, ומתקופת החזרה לבית הספר שרק הגיעה, וכבר חגי תשרי מתקרבים. בין הזמן המשפחתי הצפוי והאווירה החגיגית, מדובר גם בתקופה שמביאה איתה הוצאות רבות. ארוחות חג גדולות, מתנות למארחים, למשפחה, וזמן ארוך של חוויות.

 

אז מה עושים? מתכננים.

כתבנו לכם ולכן כמה טיפים על הקניות שלפני החג, על מתנות ועל דרכים למלא את הזמן בחוויות שלא יעלו הרבה כסף.

ארוחות חג גדולות – קניות בסופר

לרבים מאיתנו הארוחות הן החלק העיקרי בחג, זה הזמן לשבת יחד עם המשפחה ולהשקיע בבישולים, שכמובן מאחוריהם עומדת רכישה גדולה של מוצרים בסופר.

הסופרים שמלאים בלקוחות ומבצעים, הופכים את הקניה לאירוע ארוך ומבלבל. בנוסף, הבישולים המושקעים מכילים גם מצרכים שלא תמיד נמצאים בקניה השגרתית שלנו, ולכן קיים סיכוי שנשכח מהם ונאלץ לקנות במכולת מתחת לבית שברוב המקרים תגרום לקניה יקרה יותר.

לכן, לקראת הארוחה כדאי לזכור כמה דברים:

  1. כבר עכשיו כשיש זמן, כדאי לקבוע תפריט מוכן מראש ולהחליט מה אנחנו הולכים לבשל.
  2. את הארוחות צריך לפרט למצרכים ולהבין איזה מצרכים יש בבית ואיזה צריך לרכוש, מהם נכין רשימה.
  3. לקראת הקניה בסופר – אפשר להיעזר במדריך שכתבנו כאן.
  4. כלל שחשוב לזכור – לא קונים בלי מבצעים! או מועדוני קניה שיכולים להוזיל את הקניה משמעותית. לכן, אם עדיין לא הצטרפתם למועדון של הסופר שבו אתם רוכשים את מירב הקניות שלכם, זה הזמן לעשות את זה ולהוזיל את הקניה כמה שיותר.
  5. רצוי גם לבחון אם כדאי לפצל את הקניה למקומות שונים וככה לתעדף איכות ומחיר עבור כל סוג במקום שהכי משתלם בתחום שלו. למשל – הקצב עשה מבצעים מעולים על בשר ודגים טובים – לכן את זה אפשר לקנות אצלו, בעוד שהירקות בשוק הם המשתלמים ביותר ואותם נעדיף לקנות שם.

 

מתנות לחג

מתנות לחג, בדיוק כמו הקניות בסופר, נמצאות בכל מקום סביבנו בתקופה הזו וקוראות לנו להוציא הרבה כסף ״על הדרך״. כדי להימנע מזה, גם פה כדאי להיערך מראש. לזכור למי אנחנו מוזמנים ונרצה להגיע בידיים מלאות, ולמי סתם נרצה להביא כרטיס ברכה או מתנה משמחת. בשלב השני נחשוב מה נרצה להביא, והשלב אחריו הוא בדיקה של איך אפשר לרכוש את המתנה במחיר המשתלם ביותר.

לקראת הקניה כדאי לזכור כמה דברים:

  1. קניה באינטרנט אל מול קניה פיזית מאפשרת סקר שוק במקום מבוקר וגם בחירה עם פחות מסיחים ופחות פיתויים.
  2. כדאי לשים ❤️ שקניה כזו מתאפשרת רק אם עושים אותה מספיק זמן מראש, ככה מתאפשר זמן מספיק למשלוח.
  3. כאשר אתם נכנסים לאתר שממנו תבחרו לבצע את הקניה, לרוב הרשמה למועדון או לדיוור במייל מקנה כמה אחוזים יפים של הנחה.
  4. אם בחרתם שלא לקנות באינטרנט, בחרו מראש מה תרצו לקנות והבינו כמה כסף תרצו להוציא.
  5. עוד אפשרות היא ליצור יחד כרטיסי ברכה – מה שיכול להיות חוויה משפחתית ויצירתית. פשוט כתבו ביוטיוב ״יצירת כרטיסי ברכה לראש השנה״ ותקבלו אופציות מעניינות.

 

חודש ראשון חינם

 

תכנון ימי החופשה של החג

החגים הקרובים מכילים את הימים הבאים:

ראש השנה – ערב חג ושני ימי חג.

יום כיפור – ערב כיפור ויום כיפור.

חג סוכות – ערב סוכות, יום חג של סוכות, ועוד 8 ימי חופשה של חול המועד.

ימי החופשה של סוכות יכולים להיות עם הרבה פעילויות ומכאן שגם הרבה הוצאות. לכן כדאי לייצר מראש תקציב עבור כל ימי החופשה, ולהחליט איך מוציאים אותו ועל מה. מומלץ גם לעשות מזה פעילות חווייתית עם הילדים, שמאפשרת להם מודעות ואחריות על הכסף.

למשל, כשאנחנו הולכים לבילוי בים, אפשר להביא אוכל מהבית כדי שמחר ישאר לנו מספיק כסף לשלם על כרטיסים לקולנוע. ככה נתייחס יחד לכסף כמשאב מוגבל לכל ימי החופשה, ונחליט מה סדרי העדיפויות בהוצאות שלנו. בנוסף, התכנון מראש של החופש יכול לאפשר גם ודאות, ותחושה של מיצוי החופש בצורה טובה ותזרימית ?

מבחינת התזרים – אפשר לייצר קטגוריה להוצאה במעקב שמיועדת להוצאות החגים, וכבר בתחילת החודש להחליט כמה נרצה להוציא עבורה בסך הכל.

לסיום – שיהיה חג שמח (ותזרימי)

קריאה נוספת

Frame
Maanak7
Mortgage