5 דרכים להתנהלות כלכלית נכונה עם כרטיסי אשראי

קיבלנו החלטה, עשינו פעולות ויצאנו לדרך, בתקווה לייצר לעצמנו התנהלות כלכלית נכונה. אך הוא תמיד נמצא שם, שוכן לו בנחת בארנק, משויך לסמארטפון ולשעון החכם שלנו, שמור במחשב ותמיד במרחק גיהוץ – כרטיס האשראי, אותה פיסת פלסטיק קטנה שלעיתים קרובות עומדת בדרכנו להתנהלות כלכלית נכונה ומדויקת, זו שאנחנו שואפים אליה. 
התנהלות כלכלית נכונה עם כרטיסי אשראי

את הפסיכולוגיה מאחורי הפעולה המכונה “גיהוץ” כולנו כבר מכירים – נכנסנו לחנות או לסופר, חדורי מטרה לרכוש רק את מה שאנחנו צריכים, במסגרת התקציב שהגדרנו לעצמנו, בתוך ההתנהלות הכלכלית הנכונה שלנו. ואז מתחיל הסחרור – מבצעים, מוצרים חדשים, אפשרויות בלי סוף. וכרטיס האשראי שם, מתעתע בנו לחשוב שאפשר, שמותר, שהכסף שזה עתה גיהצנו נבלע ואין לו באמת השפעה או משמעות על חשבון הבנק שלנו.

אבל אנחנו כבר בתהליך של התנהלות כלכלית נכונה, מדויקת ובריאה יותר. כבר התחייבנו, אז איך מתנהלים כלכלית נכון עם כרטיסי אשראי?

 

תשלומים הם לא פיתרון

כרטיס האשראי מציע לנו את האפשרות לחלוקה לתשלומים. פסיכולוגית, זה נבון מאוד, לפחות מצדן של חברות האשראי. אנחנו בטוחים שבפריסה לתשלומים נרגיש פחות את ה”נזק”, נשלם פחות כסף מדי חודש ובכך נרגיש שאנחנו מבזבזים פחות. אך ההיפך הוא הנכון – פריסה לתשלומים הנה שוות ערך ללקיחת הלוואה מחברת האשראי ומגדילה את סך ההוצאות החודשיות שלנו ומכאן גם החובות שלנו תופחים וגדלים. האפשרות הזו גם מייצרת אשליה שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו את הרכישה, כשבפועל אם היא באמת היתה אפשרית, היינו מבצעים אותה בתשלום אחד. אם אנחנו שואפים להתנהלות כלכלית נכונה, עלינו להכיר באמת הפשוטה: אם זה היה בתקציב שלנו, לא היינו צריכים לחלק את זה לתשלומים.

 

בלי אפל פיי/גוגל פיי

מה פשוט יותר מאשר רפרוף זריז של הסמארטפון או השעון החכם על גבי מכשיר הסליקה, כדי לייצר אצלנו תחושה שלמעשה לא בזבזנו כסף ולא חרגנו מהתקציב שהגדרנו בהתנהלות הכלכלית הנכונה שלנו? הפעולה נעשית כל כך בקלות, כל כך בזריזות, מבלי אפילו לשלוף את הארנק, שכל קשר בינה לבין התנהלות כלכלית נכונה הוא מקרי בהחלט. זה למעשה נעשה קל מדי, וכך אנחנו מגהצים כמעט בלי להקדיש לכך שנייה נוספת של מחשבה, מתעלמים מהמטרות שהגדרנו לעצמנו בהתנהלות הכלכלית הנכונה שלנו. ביטול האפשרות הזו תיאלץ אותנו להשתמש פיזית בכרטיס האשראי וכפועל יוצא מכך, נוכל להיות יותר בקשב ותשומת לב לכסף שאנחנו מוציאים בחיי היומיום.

 

הקטנת המסגרת ומעבר לכרטיס דיירקט

מסגרת כרטיס האשראי היא גם אשליה וכשאנחנו ניגשים להתנהלות כלכלית נכונה יותר, עלינו להכיר במציאות. לעיתים מסגרת כרטיס האשראי ניתנת כלאחר יד, כאמצעי “פרגון” של הבנק ושל גופים חוץ-בנקאיים שמנפיקים כרטיסי אשראי, כדי להעניק לנו הלקוחות תחושה טובה, מה שמוביל לבזבוז והוצאות יתר ובהמשך לניפוח החובות שלנו. התנהלות כלכלית נכונה דורשת התבוננות עמוקה לא רק בהוצאות שלנו, אלא גם בהוצאות הפוטנציאליות – מסגרת אשראי איננה בהכרח אומדן ריאלי להכנסות שלנו ולכן יש להתאים אותה למה שיש באפשרותנו. זו התנהלות כלכלית נכונה אמיתית. ואם אנחנו כבר עוסקים בהתנהלות כלכלית נכונה ומדויקת – האפשרות העדיפה היא כרטיס דיירקט, שמחייב את חשבון הבנק שלנו בו ברגע.

 

ביטול עמלות האשראי

התנהלות כלכלית נכונה דורשת מאיתנו גם שיחות שעלולות להיתפס כיציאה מאזור הנוחות, אך שיחה פשוטה עם חברת האשראי ודרישה לבטל את עמלות האשראי, אשר נגבות כמעט על כל פעולה שאנחנו מבצעים בכרטיס ועל אחת כמה וכמה בחלוקה לתשלומים או קרדיט, היא הכרחית. ישנן גם עמלות על שימוש בכרטיס האשראי בחו”ל. שוחחו עם חברת האשראי ובקשו לבטל את העמלות. אם תתעקשו, הם יסכימו. ההתנהלות הכלכלית הנכונה תודה לכם.

 

מעקב צמוד אחרי הוצאות והכנסות

אין דבר שמייצר דפיקות לב מהירות כמו התבוננות בפירוט התשלומים, במיוחד כשאנחנו יודעים שחרגנו מהתקציב שהגדרנו לעצמנו במסגרת ההתנהלות הכלכלית הנכונה שלנו, אך מעקב צמוד הוא הדרך היחידה לעקוב אחר הפעולות שלנו, לפתח מודעות לנושא וגם למנוע מקרים של גניבת מספר האשראי וחיובי יתר שגויים. ניתן לעשות זאת בפשטות באמצעות השימוש בשירות הדיגיטלי של רייזאפ, שמרכז במקום אחד את כל חשבונות האשראי והבנקים ומייצר תמונת מצב ברורה, בלי הצורך לעבור בין אפליקציות שונות או לשבור את הראש עם טבלאות אקסל שצריך למלא בצורה ידנית בכל פעם מחדש. השירות של רייזאפ ביחד עם צוות מומחים אשר זמין לכל שאלה וקהילה תומכת יעזרו לך לעלות על הדרך הנכונה להתנהלות כלכלית נכונה.

בהצלחה!

קריאה נוספת

Frame
Maanak7
Mortgage