מהצלחה לחיסכון: ככה נעשה את זה נכון!

המסע לעבר איזון בחשבון הבנק הוכתר כהצלחה, מדי חודש אנחנו שמים קצת בצד והכסף מצטבר | אחרי שווידאנו שיש לנו ריפוד בעו”ש ליום סגריר – מה אפשר לעשות עם הכסף העודף שיש לנו?

הרגע הזה שבו אנחנו יודעים שניצחנו את החודש, התזרים החודשי שלנו חיובי, הצלחנו במשימה הקטנה אך החשובה של להכניס יותר ממה שהוצאנו, ואנחנו על גג העולם. ואם זה קורה שוב, ואז עוד פעם? הניצחונות נערמים לכדי ניצחון גדול, משמעותי, משנה חיים.

ועכשיו, כשאנחנו “בעלי הון”, אמנם קטן אבל חשוב ויקר לליבנו, אנחנו נרצה קודם כל לשמור סכום מסוים בעו”ש ליום סגריר. בשביל אותן הפתעות או הוצאות קצת יותר גדולות שנצטרך עבורן את הכסף ממש עכשיו. אבל מה עושים עם שאר הכסף, זה שמצטבר בחשבון שלנו מחודש לחודש? איפה אנחנו אמורים לחסוך את הכסף העודף, שעבדנו כל כך קשה להשיגו, זה שמיועד לדברים הגדולים יותר – חופשה, לימודים, שיפוץ של הבית?

יש דליפה באמבטיה

ראשית, צריך להבין למה עדיף לנו לא “לשכוח” כסף בעובר-ושב בבנק או בפיקדון בנקאי. מבלי לצלול עמוק מדי לסיפור הכלכלי – מה שצריך לדעת הוא שבעוד הכסף שלנו נשאר אותו כסף, המחירים של מוצרים, מחיה ומגורים מטפסים בהדרגה. המצב הזה, של כסף שבהדרגה מאבד מערכו מזה שהוא יושב בבנק, דומה לאמבטיה מלאה, שיש בה סדק קטנטן. מים דולפים ממש לאט, וקשה לשים לזה לב. מהסיבה הזו כל יועץ או יועצת פיננסיים יסתכלו על יתרה חיובית בחשבון הבנק, ויראו כסף שמצטבר, מיד יחשבו כיצד להעביר אותו לאפיק רווחי, שייצר כסף מהכסף. הם יחפשו ברז שניתן להפעיל, כדי לדאוג שהאמבטיה תישאר מלאה, ואף הרבה מעבר לזה.

אפשר למלא את האמבטיה

קל ללכת לאיבוד בין שלל האופציות שמוצגות בפנינו עבור הכסף שחסכנו, וההתמקצעות שנדרשת כדי להתעסק איתן: פוליסות חיסכון של חברות ביטוח, השקעה בנדל״ן, מסחר בשוק ההון, השקעות P2P, מטבעות דיגיטליים ועוד ועוד. מה הבעיה? כמעט כולם לא נגישים לנו. בין אם אלו סכומי כניסה גבוהים מאוד (נדל”ן), רמת סיכון מטורפת (מטבעות דיגיטליים) או התמקצעות מיוחדת שנדרשת (מסחר בשוק ההון) – עבורנו, החוסכים והחוסכות חסרי הזמן או החשק להפוך להיות משקיעים מקצועיים, נראה שכולם אינם רלוונטיים. מאיפה מתחילים לחסוך?

בשבילכם ובשבילכן נולדה חווית החיסכון החדשה של riseup עם קופת הגמל להשקעה של מיטב דש.
קבלו אותה: בנויה להפקדות מקטנות עד גדולות, מותאמת אישית, גמישה ופשוטה להבנה. עדיף שהכסף בה ישב כמה שיותר זמן, אבל, אפשר למשוך אותו, במידת הצורך, בכל נקודת זמן.

 

חודש ראשון חינם

 

קופת גמל להשקעה היא אמצעי חיסכון שהמדינה יזמה כדי לעודד את הציבור הישראלי לחסוך כסף. זהו אפיק שמיועד בדיוק לאותם משקי בית המעוניינים לתת לכסף הפנוי שלהם לעשות עוד כסף. שוב, מבלי לצלול לעומק הסיפור הכלכלי, חקיקה מהשנים האחרונות איפשרה לבתי ההשקעות וחברות הביטוח להציע את קופת הגמל להשקעה הזו, שעונה על הצורך בחיסכון לטווח בינוני-ארוך, יחד עם יתרונות של טווח קצר, המרכזי בהם הוא היכולת למשוך את הכסף.

בקופת גמל להשקעה ניתן להפקיד סכומים קטנים או גדולים (עד ל-70 אלף שקל בשנה), באופן חודשי או חד-פעמי, והכסף מושקע במסלולים עם סיכון נמוך או גבוה לבחירתנו. אפשר גם לשנות מסלולים בלי הגבלה, ללא עמלות ובלי מס, ואפשר לנייד את הכסף בין חברות שונות ולא לשלם על זה שקל. בנוסף, החל מגיל 60 תוכלו למשוך ממנה את הכסף כקצבה חודשית ללא מיסוי. אם יתעורר הצורך למשוך את הכסף קודם לכן, המדינה תגבה ״מס רווחי הון״ של 25%, רק על הרווחים שנוצרו בקופה.

המאפיינים האלה הופכים את חווית החיסכון שלנו למושלמת למי שאין לו סכומים גבוהים להפקדות, אבל רוצה ומוכנה לקחת את הצעד הראשון לקראת חיסכון לטווח הבינוני-ארוך. היא מספקת זמינות של הכסף בכל עת, והיא מעניקה לנו אפשרות לראות את הכסף שלנו צומח דרך השקעה, מבלי להיות מומחים לשוק ההון. כך, אנחנו מפעילים את הברז, בעוצמה לבחירתנו, וממלאים את האמבטיה.

קריאה נוספת

Frame
Maanak7
Mortgage