על זוגיות, כסף והתנהלות כלכלית נכונה

כסף הוא נושא רגיש, על אחת כמה וכמה כשמשלבים אותו בזוגיות. השבוע התבשרנו על עליית ריביות נוספת – דבר שמשפיע על כל אחד ואחת מאיתנו. ובתקופה שיוקר המחיה מטפס, הגיע הזמן לשבור את הטאבו סביב השיח הפיננסי ולהתחיל לקבל החלטות כלכליות יעילות.
על זוגיות כסף והתנהלות כלכלית נכונה

31% מהזוגות ברייזאפ מודים כי כסף מכניס אותם ללחץ וחרדות.

יוקר המחיה בישראל ב-2023 הוא נושא רגיש שמרחף מעל הראש של כולנו וכמובן נוגע גם בהתנהלות הכלכלית בין בני זוג. כולנו מבינים זוגיות וכסף קשורים אחד לשני. אנחנו רוצים איכות חיים גבוהה בשביל עצמנו, בן/בת הזוג ובשביל הילדים שלנו – מה שדורש משאבים וכסף. חוסר הוודאות הזה יכול לחלחל גם לחיי הזוגיות והמשפחה.

אז איך אפשר להתנהל כלכלית נכון בתוך זוגיות? איך לדבר על כסף בזוגיות ואיך למנוע ריבים מיותרים? על כל זה נדבר במאמר ואפילו ריכזנו כמה טיפים ורעיונות לדייטים כלכליים שיכניסו עוד קצת אש לזוגיות.

 

הכל מתחיל בילדות

האמונות שלנו על כסף ואיך צריך להתנהל איתו לא מגיעות משום מקום, הן מגיעות קודם כל מהבית. כולנו זוכרים את עצמנו בתור ילדים, מקשיבים לשיחות (או לוויכוחים) של ההורים על התנהלות כלכלית ואת השיעורים שהם לימדו אותנו על כסף: מה לעשות איתו ומה לא לעשות איתו, איפה כדאי להשקיע, איפה מומלץ לחסוך וכו׳. התפיסה, הדעות והאמונות הפיננסיות שלנו משתנות מבן אדם לבן אדם, ממשפחה למשפחה וכמובן בין בני זוג.

כשאנחנו מתבגרים ומתעצבים – גם האישיות הפיננסית שלנו מתחילה לתפוס צורה ברורה והחשיבה שלנו על כסף משתנה בהתאם. החשיבה הזאת עלולה להתערער כשאנחנו מכניסים פרטנר חדש לחיים והאמונות האינדיבידואליות שלנו לא תמיד חופפות לשלו, מה שיכול להוביל לויכוחים על כסף ולפערים במערכת היחסים.

 

איך להימנע מריבים על כסף ואיך נכון לדבר עליו בזוגיות?

אנחנו לא תמיד מגיעים מאותם העולמות כמו בת או בן הזוג שלנו ומכאן יכולים להגיע חילוקי דעות ואי הסכמות על התנהלות כלכלית. אבל יש חדשות טובות – אפשר לייצר גם תקשורת בריאה ומחילה בכל הנוגע לנושא. הנה כמה דגשים שינחו אתכם תקשורת כזאת:

  • כנות ופתיחות: לדבר על הצרכים הפיננסיים שלנו בלי לשפוט והכי חשוב – לא להסתיר מידע שעלול להיות רגיש להתנהלות הפיננסית הזוגית. באותה נשימה צריך לדבר גם על מה שאנחנו מצפים מהצד השני ומה מצפים מאיתנו.
  • להיות ״על זה״ ביחד: כנראה הסעיף הכי חשוב מכולם. כשאנחנו מסונכרנים ביחד עם בני/בנות הזוג שלנו על המצב הפיננסי הכל הרבה יותר פשוט, גלוי וברור. זה אומר שאנחנו מודעים לכל ההכנסות וההוצאות כתא זוגי אחד. ואיך עושים את זה? האמת שזה לא כל כך מסובך: זוגות צריכים דרך כלשהי לראות את כל חשבונות הבנק וכרטיסי האשראי במקום אחד, כאשר כל ההוצאות מחולקות לקטגוריה ומציגות את המצב הפיננסי בעזרת תזרים חודשי. ככה אפשר להסתכל על התמונה הגדולה, להגדיר מטרות כלכליות כזוג ולקבל ביחד החלטות חכמות, מדויקות והכי חשוב לחסוך לעתיד.
  • תכנון נכון מראש והקצאת תקציבים ימנעו את רוב המחלוקות על הכסף בין בני הזוג. תשבו פעם בחודש על כוס קפה, תסתכלו על החודשים הקודמים שלכם והיערכו מראש בהתאם לחודש הבא שתדעו כמה כסף הולך ולאן.

 

דייט כלכלי: ערב רומנטי מבלי לקרוע את הכיס

שאלנו את השאלה הזאת בקהילה של רייזאפ וקיבלנו רעיונות מעולים ויצירתיים שיעזרו לנו להצית את הזוגיות מחדש ועל הדרך לחסוך קצת כסף:

  • סדנת בישול באינטרנט ובישול זוגי של ארוחת ערב טובה בבית
  • הכנת שלט לבית
  • דייט בבית על כוס יין ומשחקי קופסא שמיועדים לזוגיות יעשו לכם פלאים (לדוגמא oh my box)
  • גיימרים? אליפות סוני פלייסטיישן זוגית
  • יש מוזיקאים בחדר? תכתבו שיר ביחד
  • גם פיקניק בפארק או סתם טיול על החוף עדיין לא איבדו מהקסם שלהם
  • ואם כבר יוצאים – אז בשעות של ה-happy hour 🙂

 

לסיכום, בעזרת תקשורת בריאה והתנהלות כלכלית נכונה בזוגיות נוכל למנוע המון ריבים מיותרים, להגיע לשלום בית ולקבל שקט נפשי לשני הצדדים.

קריאה נוספת

Frame
Maanak7
Mortgage