שיטת רייזאפ לדמי כיס

דמי כיס לילדים – בואו נדבר על זה רגע
שיטת רייזאפ לדמי כיס

שיטת רייזאפ לדמי כיס – להתחלת המשחק!

אנחנו לא יודעים מי המציא את הקונספט של דמי כיס, אבל אנחנו דיי בטוחים שזה לא הקונספט העיקרי שחשוב ללמד לגבי כסף. תחשבו על זה: הרעיון מאחורי דמי כיס הוא דיי פשוט. ״אם תחסכי עוד ועוד כסף מספיק זמן״, אנחנו אומרים לילדה, ״ובסוף יהיה לך את הכסף לקנות את מה שאת ממש רוצה לקנות״. זה השיעור הראשון שאנחנו נותנים לילדים שלנו על כסף, וברוב המקרים זה השיעור הפיננסי היחיד שהם מקבלים.

כשזה מגיע לכסף, יש שיעור הרבה יותר חשוב להעניק לילדים שלנו: שיעור על הכוח של כסף לעשות עוד כסף. כוחה המופלא של הריבית דריבית. כי ״דמי כיס״ הם לא רק הכסף שאנחנו נותנים לילדים וילדות שלנו, אלא הזדמנות לפתח את ההבנה הפיננסית שלהם ולהראות להם איך עולם הכסף עובד.

זה אולי נשמע מסובך, אבל כמו הרבה דברים אחרים בחיים – הרבה יותר קל ללמוד ריבית בגיל צעיר מאשר בגיל מאוחר. ותאמינו או לא, זה אפילו יכול להפוך את כל הסיפור של ״דמי כיס״ למשחק שהילדים והילדות יהנו ויסתקרנו ממנו יותר.

 

שיטת רייזאפ לדמי כיס – להתחלת המשחק!

 

ההצעה שלנו דיי פשוטה:

במקום לתת לילד לאגור כסף בקופסת חיסכון, נציע לו קופסת פיקדון. הפיקדון בנזילות מלאה כמובן, אפשר לפדות ממנו את הכסף מתי שמתחשק. אבל כל עוד הכסף בפיקדון הנפלא של אמא או אבא, הוא גם מניב תשואה.

ומי יממן את הריבית הקסומה הזאת? אנחנו, ההורים, אבל לא בלי כוכביות.

אנחנו ההורים נכניס לקופה בסוף כל שבוע את הריבית השבועית שלה.

ככל שהילד יצליח להתאפק יותר זמן, ולאגור בתוך הפיקדון סכום גדול יותר, התשואה תהיה משמעותית יותר.

במילים אחרות: במקום לקנות גלידה עם דמי החנוכה, נעודד את הגאונים הפיננסים שלנו להפקיד את דמי החנוכה ולראות בחנוכה הבא את נס הריבית.

ומה עם הכסף של ״הקרן״? ובמילים אחרות, מאיפה הילדים יביאו את הכסף לקופסת הפקדון?

התשובה הזאת תלויה בכם, ההורים (וגם בגיל של הילד).

הגרסה המקלה מאפשרת לתת לילדים גם את דמי הכיס, וגם את הריבית.

הגרסה המאתגרת אומרת לא לתת לילדים דמי כיס, אלא לעודד אותם להרוויח כסף מעבודה ויזמות: דוכני לימודנה, בייביסיטר וכמובן גם דמי החנוכה!

״מגניב מאוד, אבל הילד עוד לא יודע חיבור וחיסור! איך הוא אמור להבין מה זה ריבית דריבית?״

פה אנחנו באים לעזרתכם. הכנו משחק + טבלה פשוטה שיעזור להראות לילד בצורה ויזואלית ופשוטה, איך ריבית דריבית עובדת.

ולמה בחרנו בשיטה הזאת? כי זה צעד קרוב יותר לאיך העולם האמיתי עובד! ארגז חול מצוין להתנסות בו וללמוד איך זה להתנהל פיננסית בגיל מאוחר יותר. והאמת? אנחנו גם מעיזים לומר שזה יכול לעזור גם לנו המבוגרים לקפוץ למים של החסכונות.

אז בזמנך הפנוי כל מה שצריך לעשות זה לקרוא לילדים וילדות, לספר להם שיש לך דיל מדהים להציע, וללחוץ על המשחק בתגובה הראשונה

מה תגלו?

  • שהילד שלך מתעניין ואפילו מתרגש מהגדילה של הכסף ברמה השבועית!
  • כשסבא או סבתא שואלים מה היא רוצה לחנוכה, היא תדע שהיא יכולה לענות ״כסף״, כי היא תתחיל להבין שעדיף לה להגדיל את הקופה ושהכסף שלה יעשה כסף, מאשר לקנות בובה במקסטוק.
  • ״תנו לילד להנות! שיקנה מה שרוצה וזהו״ אל תדאגו. הם עדיין הולכים לפנק את עצמם בגלידת מסטיק אחת ל, אבל הם גם יבינו את ההשפעה של הרכישה על ההכנסה השבועית שלהם. זה מיינדסט של משקיע קטן.
  • היא שמה לב שגם מבלי לעשות דבר, בן לילה הכסף שלה עושה עוד כסף, וכך היא תגלה את הקסם של ריבית דריבית.

יאללה הנה המשחק, נשמח לשמוע איך היה!

שיטת רייזאפ לדמי כיס – להתחלת המשחק!

קריאה נוספת

Frame
Maanak7
Mortgage