5 עצות פשוטות שיעזרו לך לצאת מהמינוס

ניהול משק בית זה דבר מאתגר, ושמירה על התנהלות כלכלית נכונה ומאוזנת נשמע לרובנו כמו חזון אחרית הימים. אבל זה לא חייב להיות ככה, כי כל אחת ואחד מאיתנו יכול לצמוח כלכלית, לחסוך לילדים, ולהתחיל להגשים מטרות כלכליות.
איך לצאת מהמינוס? 5 עצות פשוטות

1. לא להוציא יותר ממה שאתם מכניסים

קודם כל חשוב שנדע כמה כסף נכנס וכמה יוצא בכל חודש. השמירה על האיזון בין ההוצאות וההכנסות הוא הצעד הראשון בדרך שלנו להתנהלות כלכלית נכונה. רק אם נקפיד להוציא פחות ממה שאנחנו נכניס, נוכל לסיים את החודש בפלוס. וכך, אם נבחר בכל חודש להפוך את זה לאתגר האישי שלנו, לאורך זמן נוכ

להתחיל לבנות יציבות כלכלית ולצמוח.

 

2. הוצאות גדולות יכולות לבנות מינוס גדול

לא תמיד אנחנו במעקב אחר ההוצאות היומיומיות הקטנות שלנו, ואיכשהו בסוף החודש פתאום יש להן השפעה גדולה ומפתיעה. אפילו הוצאות קטנות כמו פיצה או קפה שהופכות להיות הרגל יומיומי, יכולות להפוך פינוק קטן להוצאה גדולה ומשמעותית, הוצאה שכלל לא תכננו לפגוש בסוף החודש. אז ברור שנמשיך להרשות לעצמנו להתפנק, אבל בואו נשים אליהן לב.

 

3. השתמשו בתשלומים רק להוצאות גדולות וחד פעמיות

זה לא סוד שחלוקה לתשלומים היא בעצם הלוואה ללא ריבית שאותה מתישהו נצטרך להחזיר. לכן אין טעם לפרוס לתשלומים הוצאות מוכרות שחוזרות על עצמן כל חודש כמו: קניות בסופר, דלק, או ביקור במספרה, למה? כי ככל שנחלק יותר דברים לתשלומים כך ניצור עוד ועוד חובות קטנים, בלתי נגמרים, שילוו אותנו גם לחודשים הקרובים. לכן, כשנמצא את עצמנו בקופה מול החלטה: לפרוס או לא לפרוס? תמיד נעדיף להישאר בשליטה ולהשתמש בתשלומים אך ורק להוצאות גדולות וחד פעמיות.

 

4. להחליט על הוצאות לא דחופות רק בסוף החודש

זה לא באמת משנה אם מדובר בהוצאה גדולה או קטנה, אם היא לא דחופה עדיף שנמתין איתה עד סוף החודש ורק כאשר תהיה לנו תמונה ברורה על המצב הכלכלי שלנו, נוכל לקבל החלטה. זכרו, היעד האישי שלנו הוא להוציא פחות ממה שאנחנו נכניס בכל חודש, לכן אם נראה שההוצאה הזאת יכולה להכניס אותנו לבור תזרימי, הדבר החכם שנוכל לעשות הוא לדחות אותה לחודש הבא.

 

5. להפוך את החיסכון להרגל קבוע

בדרך כלל הרבה יותר קל לנו להוציא כסף וקשה לנו לחסוך אותו, לכן אנחנו פשוט צריכים להפוך את החיסכון החודשי שלנו להרגל קבוע. בין אם זה 10 שקלים או 1000 זה לא משנה, ההרגל קובע, לא הסכום! חשוב שכבר בתחילת החודש נשגר חלק מההכנסה שלנו לחיסכון חודשי בצורה אוטומטית – כי ״שגר ושכח״ וזה באמת חיסכון מוצלח.

קריאה נוספת

Frame
Maanak7
Mortgage