לעזור לישראליות וישראלים לצמוח כלכלית

לעזור לישראליות וישראלים לצמוח כלכלית

היי לכולם, אני יובל סמט, אחד המייסדים והמנכ״ל של riseup.

המשפחה שלי, מדאון טאון פתח תקווה, לא התברכה בשפע כלכלי. ההורים שלי, רבקה ואדם, עבדו במסירות נפש כדי שאחי, אוהד ונדב, ואני, נחיה בשפע תודעתי. גדלנו בתחושה שהכל אפשרי ואין גבולות למה שאפשר להשיג באמצעות עבודה קשה. מבוגרים משמעותיים בחיים שלי, כמו הורי, הם מתנה. ממש קשה להצליח לצמוח לבד. צמיחה היא דבר שנמצא עמוק באופי שלי, של שותפיי וכל הצוות ב-riseup.

כשהתחלנו לחשוב על הבעיות שקיימות היום בחברה הישראלית, היה ברור לנו שנחת רוח כלכלית היא מפתח חשוב כדי להצליח לצמוח ברמה האישית וברמה החברתית. בחרנו להתמקד באחד הדברים הכי קשים לנו כבני אדם, איך לקבל החלטות כלכליות טובות עבור הצמיחה שלנו ושל הילדים שלנו לאורך זמן. עזרה כזאת להורים שלי, היתה משפרת את התמונה באופן מהותי וחוסכת הרבה לילות ללא שינה.

אנחנו שואפים לעולם שבו אנשים יוכלו לחוות צמיחה, בעצמם ועבור הילדים שלהם. אנחנו באים כל בוקר למשרד כדי ליצור את המציאות הזאת.

מאז שהקמנו את החברה הבנו מספר דברים:

1. לחץ כלכלי מקשה עלינו לקבל החלטות נכונות עבורנו. לחץ כלכלי מרגישים כשחיים במינוס או כשלא מצליחים לחיות את החיים שהיינו רוצים לחיות, כי הכסף נוזל בין האצבעות. הלחץ הזה מקשה עלינו לקבל החלטות כלכליות נכונות עבורנו. זה נכון לגבי החלטות יומיומיות כמו אם להזמין פיצה משפחתית לארוחת ערב, לרשום את הבת הגדולה לחוג ג׳ודו או החלטות גדולות יותר כמו גודל ההחזר החודשי האפשרי מבחינתנו עבור המשכנתא. עדיף לקבל החלטות בנחת רוח.

2. חוויית המשתמש עם הכסף שלנו מורכבת ומיושנת. היום קל להוציא וקשה לחסוך. לקבל תמונה ברורה של כמה כסף יש לנו באמת זה מאוד לא פשוט, והמעטים שמסוגלים לחיות עם אקסל משקיעים בזה הרבה עבודה.

בתכל’ס, לרובנו המוחלט, לנהל מעקב ידני לבד ולאורך זמן – זה כמעט בלתי אפשרי.

3. המערכת הפיננסית בנויה בצורה שלא משרתת את האינטרס שלנו כלקוחות. שירותים פיננסים שבנקים או חברות ביטוח נותנים – כמו משכנתא, ביטוח או הלוואה לקניית רכב – בנויים כדי למכור לנו מוצרים ולא לדאוג לצמיחה ארוכת הטווח שלנו. בכל שיחה עם נציג מכירות אנחנו נמצאים בעמדת נחיתות, מבחינת ידע ומבחינת היכולת להתמקח. היה מעולה אם יכולנו להתייעץ עם מישהו נטול אינטרס במצבים כאלה.

אז הבנו שיש כאן בעיה עמוקה ורצינו למצוא את הדרך לעזור לכל אלה שלא מצליחות ומצליחים לסגור את החודש. אבל לא רק להם, אלא לכל מי שרוצה לזרום בכיוון הנכון מבחינה כלכלית.

 

חודש ראשון חינם

 

לא רצינו למצוא רק טכניקה לפתרון הבעיה, אלא לבנות חברה שהדרך שלה להיות גדולה ומשמעותית היא באמצעות הגשמה של משימה חברתית מהותית.

ליצור קול ושירות בעולם הפיננסי, שיהיה נאמן לצמיחה של הלקוחות שלו ויישאר כזה לאורך החיים שלהן. לעזור לישראליות וישראלים לצמוח – על אמת.

שירותים כאלה לא קיימים היום. בגלל אינטרסים של מוסדות פיננסים, בגלל טכנולוגיה מיושנת, בגלל גישות עתיקות וחוסר רצון להשתנות לטובת הלקוחות – כי זה נתפס לא טוב עבור מחיר המניה. אנחנו עובדים מתוך אמונה יוקדת שאנחנו ב-riseup, יחד עם הלקוחות שלנו, יכולות ויכולים לשנות את המציאות.

התלבטנו מאוד איך נכון להגשים את העניין. איך לבנות פתרון טכנולוגי שפותר את כל הבעיות שדיברתי עליהן למעלה ומודל עסקי שיישאר נאמן לצמיחה של הלקוחות לאורך כל הדרך. זה מה שאנחנו בונים:

1. אנחנו בונים מוצר מורכב, התזרים, שעושה המון דברים אוטומטיים מתוחכמים מתחת למכסה המנוע, כדי לעזור ללקוחות שלנו לקבל החלטות קטנות וגדולות בצורה פשוטה, באמצעות מספר אחד, ללא מאמץ. ברגע שמתחילים לקבל החלטות באמצעות המספר הזה, מרגישים נחת רוח. אבל לא נעצור שם, אנחנו נעזור ללקוחות שלנו לזהות התנהגויות שונות בתזרים שלהן ונמליץ להן לעשות אותן קצת אחרת, באמצעות תזכורות מבוטי שלנו, בוואטסאפ. לא פשוט לבנות כזאת מכונה. אנחנו משתפרים בקצב מהיר ממש, הרבה באמצעות הדיאלוג היומיומי עם הלקוחות שלנו , ונמשיך לבנות ערך חדש על בסיס שבועי

2. צוות חוויית הלקוחות שלנו זמין לכל שאלה בוואטסאפ ובקרוב בכלי צ׳אט חדש, שחלקכם כבר התנסיתם בו, כדי לעזור ללקוחות שלנו לעצור ולקבל החלטות קטנות וגדולות, כי פשוט קשה להתמודד עם הדילמות האלה לבד.

3. בעתיד הלא רחוק ניתן גישה למוצרי חיסכון, כאלה שיעזרו ללקוחות שלנו לחסוך את התזרים החיובי שנשאר בסוף החודש למטרות שונות. השאיפה שלנו היא להציע מוצרים עם חוויית משתמש מעולה ועלות שקשה להשיג לבד. למוצרים האלה תהיה עלות נוספת, אבל כח הקניה שלנו עם אלפי הלקוחות הוא גדול ונהיה חזקים יותר יחד.

4. מודל עסקי הוגן שמגשים הבנה הדדית שיצרנו ערך משמעותי עבור הלקוחות שלנו: נחת רוח, ערך מנטאלי וערך כלכלי שיתבטאו ביכולת של הלקוחות שלנו לצמוח בכוחות עצמם.

בימים אלה התחלנו לגבות 45 ש״ח על המנוי החודשי כדי שנוכל לעמוד במשימה הטכנולוגית הקשה ולתת את השירות הטוב והאיכותי ביותר שאנחנו יכולים. התלבטנו הרבה לגבי המודל העסקי והבנו שהדרך שתביא הכי הרבה תועלת וזהות אינטרסים ארוכת טווח היא באמצעות דמי מנוי חודשיים שלקוחות riseup ישלמו. למה? כי כשמקבלים מוצר בחינם אנחנו המוצר. אבל ברגע שמשלמים על המוצר, נוצרת מערכת יחסים בריאה והוגנת ביננו לבין הלקוחות, עם אינטרס משותף וללא התערבות והשפעה של אף גורם מבחוץ. דמי מנוי פותרים בדיוק את העניין הזה ומבטיחים את הצמיחה של הלקוחות ושלנו כחברה.

ביום בו נציע מוצרים נוספים שיאפשרו צמיחה, אנחנו נהיה שקופים לחלוטין ותמיד נשים את הצמיחה של הלקוחות שלנו בעדיפות הראשונה וכמובן שתמיד נעמוד בהבטחות שלנו.

לכן, לקוחות שהצטרפו אלינו בתחילת הדרך, ולפני חודש מרץ, בידיעה שהשירות שלנו הוא בחינם, ימשיכו לקבל את שירות המנוי שלנו בחינם ולתמיד, בדיוק כמו שהבטחנו.

אנחנו כאן ל-30 השנים הקרובות לפחות, ולא נפסיק לעבוד במסירות נפש, עד שנראה את החברה הישראלית צומחת כלכלית ומצמצמת פערים חברתיים.

שלכם,

יובל

קריאה נוספת

Frame
Maanak7
Mortgage