הוצאות קטנות מינוס גדול: ככה פיצה עולה לנו ביוקר

לקנות קפה מפנק אחד בבוקר, מה כבר יכול לקרות? עכשיו תחשבו על 5 פעמים בשבוע, 4 שבועות בחודש, 12 חודשים בשנה. פתאום ההוצאות הקטנות, נו אלה שתמיד משתנות, משבשות לנו את כל התוכניות.

ערב, היה יום ארוך. אנחנו על הספה, כל הבית כבר במיטה. המבחר במקרר לא מלהיב, אבל הבטן מקרקרת. שנזמין פיצה? אחרי הכל, מגיע לנו: אנחנו מג’נגלים בין עבודה מאתגרת, הורות במשרה מלאה, והשבוע עוד רחוק מלהסתיים ובכלל, למי יש כוח להכין ארוחת ערב – זו בסך הכל פיצה קטנה, אז למה לעשות ביג דיל?

כי ההוצאה הזאת, הכמעט אוטומטית, שבכלל לא תכננו לחודש, מצטברת ומרחיקה מאיתנו את האפשרות לחסוך לטווח הארוך. כן, פשוט ככה – הפינוק הקטן שנראה בלתי מזיק לתקציב המשפחתי ואף זול (הרי לא יצאנו למסעדת יוקרה), יוצא משליטה בלי שנשים לב במהלך החודש ופשוט מעכב לנו את הצמיחה הכלכלית

ומה עם כוס קפה כל בוקר בדרך לעבודה? אחסוך לכם את החישובים: לקנות קפה טייק אווי 20 פעמים בחודש יכול להוסיף 300-400 שקל להוצאות בקלות, פיצה פעם בשבוע זה עוד 400 שקל (לא כולל טיפ) – והינה כמעט 1,000 שקלים “דולפים” לנו החוצה בכל חודש מהכיס למימון הוצאות קטנות שיכולות להטות את המצב הכלכלי שלנו לכאן או לכאן – אז שנוותר על ההוצאות האלו?

זהו, שממש לא צריך לוותר – אחרי הכל אנחנו בני ובנות אנוש. הפיצה, הקפה, הגלידה, אינם הבעיה. הם חלק מהחיים שלנו (בכל זאת, פיצה וגלידה), העניין היא החזרתיות על הפעולה הזאת שעולה לנו כסף בכל שבוע, בחודש ובשנה – בסוף זה משחק של להיות ״על זה״ כלכלית, לשלוט בהוצאות ועדיין לחיות וליהנות.

אז איך לאכול את הפיצה ולהשאיר אותה שלמה (או לפחות את הכיס):

קפה של הבוקר זה מאסט?

קנו מכונת קפה ברמה סבירה, וכוס טייק אווי רב-פעמית, 50 כוסות קפה ממכונה ביתית הם כבר חיסכון ממוצע של 700₪ לחודש – כך הקפה המפנק שנעשה אצלנו בבית, יצא זול וטעים לא פחות. הוצאה חד-פעמית כזאת יכולה לחסוך אלפי שקלים בשנה.

פיצה כי מותר להתפנק?

לגמרי מותר. אבל אם ההוצאות האלה חוזרות מדי שבוע, כדאי לשקול דרכים למתן את העלויות. אז כן, שיטה אחת היא פשוט לוותר על ההזמנה השבועית, שזה לא קל, אבל אפשרי. אבל מה עם להכין פיצה בבית? גם כיף וגם חסכוני. אם נהפוך אפילו אחת מתוך ארבע פיצות חודשיות לפיצה ׳הום-מייד׳, נחסוך מאות שקלים בכל חודש ואלפים בשנה.

גלידה לילדודס בדרך הביתה?

אין בעיה. אבל מתוך עשרה ביקורים במכולת, נקבע שפעמיים נקבל את הגלידה היקרה (נגיד, בימי חמישי) – ובשאר הימים קרטיב קרח שווה לא פחות. ובכלל, קרטיבים אפשר בקלות להכין בבית, זה יותר כיף, והמחיר לכל אחד – בסביבות האגורות.

בסופו של יום כדאי שנזכור, אנחנו אנושיים ובא לנו לחיות טוב, אבל תמיד ניקח אחריות על הדרכים למתן את ההוצאות האלה. נתחיל לבצע מעקב אוטומטי, נחזיר לעצמנו את השליטה, ונהיה במודעות למצב הכלכלי של משק הבית שלנו. אז כן, אפשר להזמין פיצה מדי פעם, אפשר להתפנק על גלידה אבל בצורה חכמה ומבלי לקרוע את הכיס. שיהיה לנו בתאבון

קריאה נוספת

Frame
Maanak7
Mortgage