איך לעבור דירה ולהישאר בחיים

כלומר, כנראה תישארו בחיים. השאלות הבוערות יותר הן: זה הזמן לקנות את הסלון מהחלומות? כמה אפשר להכניס בארגז קרטון אחד? ואיך למען האל נצליח להשאיר את רוב הכסף בכיס אחרי כל ההוצאות האלו? התשובות לפניכם.

קודם כל, בלי פאניקה!

מעבר דירה הוא אחד האירועים המלחיצים והנפוצים ביותר.

הוא מלחיץ בערך כמו לתכנן חתונה. אבל אנחנו מתחתנים מעט, ועוברים דירה הרבה, במיוחד אם אתם שוכרים. רוב הישראלים עוברים דירה פעם בעשור, ושישית עוברים פעם בשנתיים עד חמש שנים. 20% מבני ה-17 עד 29 עוברים דירה בכל שנה. וגם אם אתם עוברים לבית שקניתם, שבו כנראה תישארו יותר זמן, והשקעתם יותר בהתאמתו אליכם, איכשהו, לא משנה כמה פעמים נעבור, נדמה שכל פעם מחדש צריך להתחיל מאפס – אז הנה רשימה קצרה של כמה נקודות שיעזרו לכם להיות על זה במעבר הדירה הזה.

כמה באמת עולה הדירה החדשה?

הרבה פעמים אנחנו עוברים כתוצאה משיקולים כלכליים.

אנחנו עוברים לדירה גדולה יותר או קטנה יותר בהתאם להכנסות שהשתנו, או כדי להתקרב לבית הספר ולגן ולחסוך בזמני הסעות (היי, גם הזמן שלכם זה כסף). אבל האם אתם יודעים באמת כמה הדירה החדשה עולה? כן, יש שכר דירה או משכנתא ויש ארנונה. אבל כמה יוצא הוועד בית? האם זו דירה קרה במיוחד או חמה במיוחד, שתדרוש ממכם לחיות עם מזגן או רדיאטור מסביב לשעון? אם הבית שלכם, תוכלו להכניס שינויים קטנים בסבב השיפוצים האחרון שיאפשרו לכם לחסוך הון בעתיד בהוצאות על חשמל ותקשורת. מרגע שעברתם, תוכלו להיות עם היד על הדופק ולעקוב אחרי ההוצאות שלכם באמצעות riseup, וכך לוודא שאין איזה הרגל נבזי שעולה לכם הון בחשבון המים, או בחשבון המכולת.

כל עוד אתם בממשק עם הדיירים היוצאים, אפשר לגשש איתם איך הם היו על זה כלכלית. האם יש מכולת ממש זולה בסביבה? האם הדיירים האחרים בבניין עושים קארפול לעבודה או לחוגים? איך האינטרנט בשכונה? מה שמביא אותנו לנקודה הבאה.

מי מצטרף איתכם להובלה?

חברות התקשורת: אינטרנט, טלפון, טלוויזיה – יעשו הכל כדי שלא תעצרו לחשוב על זה.

ופשוט תעבירו אותם יחד איתכם לדירה הבאה. אבל אתם על זה כלכלית ברמות. ולכן, המעבר הוא זמן טוב לצלצל לכל אותן חברות התקשורת ולברר האם אתם מקבלים את העסקה הטובה ביותר האפשרית כרגע. אם לא, אפשר לגמרי לוותר, ולעבור לאחת אחרת. דרך טובה במיוחד לוודא שהעלויות לא קופצות חזרה למחיר הגבוה אחרי תקופת הניסיון הוא השירות של riseup, שמציג לנו בדיוק את העלויות של כל חשבון וחשבון במבט חודשי כולל.

באותו האופן, כדאי לארוז כל חדר בשלמותו ולא לפי קטגוריות כמו “ספרים”, “כבלים” וכדומה. באריזת חדרים שלמים יהיה לכם גם קל יותר לפרוק, וגם קל יותר לזרוק. שדוחפים את כל הספרים או כל הצעצועים לארגז אחד, קשה לברור מה בשימוש ומה כבר הרוויח את המעבר לבית חדש, שבו יתנו לו יותר אהבה.

חפצים, מוצרי חשמל ורהיטים שבחרתם להשאיר מאחור אפשר להציע למכירה במכירת חצר או אפילו דרך המרקטפלייס בפייסבוק, ולהכניס כמה מאות שקלים נוספים! וכמובן, מיון מראש של חפצים יעזור לכם לחסוך בעלויות ההובלה.

 

חודש ראשון חינם

 

אז כמה עולה המעבר הזה?

התקשרתם לכמה חברות הובלה ועשיתם השוואת מחירים.

חסכתם בעלויות התקשורת וגם שחררתם חפצים מיותרים. אבל עדיין, יש עלויות סמויות מעין למעבר.

קודם כל, שווה לברר אילו שינויים תרצו להכניס בדירה. האם יש מספיק נקודות חשמל? האם יש מנורות שאתם רוצים להחליף? קירות שתרצו לצבוע? ככל שתהיו יותר על זה מראש, כך תוכלו לתכנן את כל הסידורים מראש, ולשבת בסיום יום המעבר עצמו בדירה מוכנה כמעט לחלוטין. אם במעבר על החפצים החלטתם שהגיע הזמן לשחרר גם איזה טוסטר משולשים עתיק או בלנדר סדוק, מומלץ להקצות זמן לקניית חדשים, כדי למנוע קנייה אימפולסיבית בהמשך, כשתגיעו לדירה ותבינו שאין לכם איך להכין טוסט.

עוד דבר שאנחנו לא מחשבים בדרך כלל בעלויות המעבר הוא המזווה. לקראת עזיבת הדירה, אנחנו בדרך כלל מפסיקים לקנות אוכל בכמויות ולתחזק את המזווה שלנו, ועם המעבר צריך לעשות את כל הקנייה הזאת מחדש. אורז, תבלינים, שמנים וקמחים. אחרי שתיחקרנו את הדיירים היוצאים וגילינו איפה הכי שווה לעשות קניות בשכונה, אנחנו יכולים מראש לתכנן את הקניה הגדולה שתבנה לנו את המטבח החדש.

לא לזוז ביולי עד ספטמבר

בעיר מונטריאול שבקנדה, כל חוזי השכירות על הבתים מסתיימים באותו היום – 1 ביולי.

וכולם עוברים דירה באותו הזמן. קשה להיות מוביל במונטריאול – אתה בעצם מחכה ליום אחד בשנה!

בארץ, למרבה המזל, זה לא ככה. חוזי דירות מתחילים ומסתיימים בכל יום אפשרי. לכן, במידת האפשר, נסו לתכנן את מעבר הדירה כך שלא יתנגש בעונה החמה של המעברים, שהיא בין יולי לספטמבר. זאת העונה שבה הורים לילדי בית ספר עוברים דירה, כדי להשתלב בסביבה החדשה לפני תחילת שנת הלימודים, וגם העונה שבה סטודנטים מחפשים ועוברים דירה, לפני תחילת השנה האקדמית.

המשמעות היא שמעבר דירה בחודשים האלו הוא קשה גם מבחינת היצע הדירות – יש תחרות גדולה – וגם מבחינת השירותים הנלווים. יהיה קשה יותר למצוא חברת הובלות וקשה יותר להתמקח על המחיר, וגם יהיה עמוס יותר באיקאה. שווה לקחת כמה ימי חופש לטובת המעבר ולתכנן אותו באמצע השנה.

לארוז את עצמנו מחדש

מעבר דירה הוא הזדמנות ממש טובה לעשות גם סדר בבלאגן הכלכלי שלכם.

לעבור על החשבונות, להיפטר מבזבוזים ישנים, לאמץ הרגלים חדשים – ולפתוח דף חדש.

כלומר, לא חייבים לחכות למעבר דירה. אבל אם כבר אנחנו בתנועה אז לפחות שיהיה לנו riseup ביד,

שמלווה אותנו באופן יומיומי, ומראה לנו איך החודש שלנו עומד להסתיים מבחינת ההוצאות השוטפות.

קריאה נוספת

Frame
Maanak7
Mortgage